Presentació Desafecció, Absentisme i AEP al Consell Escolar de Catalunya

El dissabte, 2 de març del 2024, el Consell d’Educació de Catalunya en la seva 31ena jornada va reflexionar en torn a l’abandonament educatiu prematur. Per aquest motiu van buscar experiències en aquest sentit i ens van convidar a mostrar la nostra experiència.

En aquesta jornada vam assistir com a representants del territori de Badia del Vallès i Barberà del Vallès per explicar les nostres experiències en el territori. Les experiències exitoses realitzades conjuntament des del Servei Educatiu de Badia del Vallès amb els Ajuntaments de Badia del Vallès i de Barberà del Vallès.

Des de l’Ajuntament de Badia del Vallès, vam poder comptar amb la presència de l’Ana Lirola, tècnica d’educació i coordinadora del pla educatiu d’entorn de l’Ajuntament de Badia del Vallès i del regidor d’Educació de Badia del Vallès Ivan Sanz.

Des de l’Ajuntament de Barberà del Vallès ens va acompanyar la representant SOAC la Montse Jiménez.

Per part dels Serveis Educatius de Badia del Vallès, el VOC VII, vam tenir la sort que ens acompanyés  el Treballador Social de l’EAP, Kike Navarrete, la LIC del Servei Educatiu de Badia del Vallès, la Lou Cairó i el Coordinador dels Serveis Educatius de Badia en Miquel Xarau.

Tots plegats vam tenir el gust de presentar dues experiències diferents en format taller als assistents del Consell Escolar de Catalunya.

Des de Badia del Vallès es va parlar del procés de creació de l’eina que s’està aplicant aquest moment a Badia del Vallès per tal d’aconseguir millorar els resultats del territori en relació amb la Desafecció, l’Absentisme i Abandonament Escolar prematur.

Des de Barberà del Vallès es va explicar l’experiència de l’observatori de trajectòries i transicions educatives, que pretén ser:

• UN PAS ENDAVANT PER REDUIR ABANDONAMENT.
  • UNA EXPERIÈNCIA PER FER FRONT L’AEP.

Us adjuntem la presentació per si voleu més informació: