DIA DE LES LLENGÜES MATERNES A L’ESCOLA LA JOTA DE BADIA

Els infants de 4t i 6è de l’escola La Jota, el dia 21 de febrer, Dia de les llengües maternes, van realitzar diverses activitats per prendre consciència de la importància de totes les llengües del món.

Tota la colla de 4rt van parlar  de la riquesa que suposa tenir diversitat de llengües maternes i  de la importància d’aquesta primera llengua que hem rebut al néixer. Els nens i les nenes van participar molt a la conversa, explicant quines eren les seves llengües maternes o familiars.

Després, les mestres es van oferir explicar contes de diferents orígens: àrab, romanès, català i castellà. Tots dos grups van escollir el conte romanès perquè hi havia companys i companyes que parlen aquesta llengua a casa seva. A més a més, un dels grups va triar un conte àrab i  l’altre grup un conte castellà. Els van escoltar amb atenció, gaudint-ne molt.

Després de llegir els contes van fer un dibuix per il·lustrar-los.

A les mestres els van proposar una activitat titulada El
paraigua de la convivència. Aquesta activitat ens va permetreEls infants de 6è també van començar parlant de la importància de la llengua materna.

• Prendre consciència de la diversitat de llengües que conviuen al nostre voltant i de la riquesa que representen.
  • Expressar oralment allò que pensem i hem après, de forma adequada, emprant el vocabulari ajustat.

Els va agradar molt anar buscant la paraula en diferents idiomes!