Full Informatiu nº 164 Abril 2023

CONFERÈNCIES:

” LLENGÜES I CULTURES DEL MÓN”

Aquest tercer trimestre continua el cicle de conferències “LLengües i cultures del món“.  Experts en interculturalitat i en diferents llengües i cultures del món ens aporten coneixement per ampliar la mirada intercultural. La seva finalitat és facilitar elements de reflexió per a la pràctica educativa sobre els fets i processos migratoris, aspectes socioculturals de les llengües i cultures d’una part important del nostre l’alumnat i proporcionar eines i estratègies interculturals per la millora de la convivència i la cohesió social.

Les dues properes conferències en format online i són:

6006070542 C

2022-2023

Llengües i cultures del món. Àfrica subsahariana

Conferència: dijous 27/4/2023 de 17:30h a 19:00h

6006030542 C

2022-2023

Llengües i cultures del món. El poble Amazic.

Conferència: dimecres 24/5/2023 al 24/5/2023 de 17:30h a 19:00h

INSCRIPCIÓ

Conferència presencial adreçada de manera prioritària al professorat d’acollida del centre:

6002020506 C

2022-2023

Tan iguals i tan diferents. El Saidou. Experiència d’una tutora d’aula d’acollida

Conferència. EOI de Lleida (Lleida). Dilluns 15/5/2023  de 18:00h a 19:30h

Concurs RACC Joves i Mobilitat #16 edició

El RACC i el Servei Català de Trànsit conviden els educadors a promoure actituds i valors de mobilitat segura, sostenible i responsable entre els joves de Catalunya.

Més informació: https://www.jovesimobilitat.cat/participa/com-participar/

Vallverdú

JORNADA PEDAGÒGICA JOSEP VALLVERDÚ

Amb motiu de la commemoració oficial del centenari del naixement de l’escriptor Josep Vallverdú, el Departament d’Educació té previst celebrar una Jornada Pedagògica dedicada a l’autor el proper dissabte 20 mes de maig, a la Biblioteca Pública de Lleida (Rambla d’Aragó, 10).La Jornada Pedagògica Josep Vallverdú constarà d’una conferència a càrrec de la comissària de l’Any Josep Vallverdú, Carme Vidal i Huguet, i de la presentació de les novetats editorials més rellevants, així com d’algunes experiències de centres i de materials didàctics elaborats per a la commemoració.

Conferència “L’avaluació de la comunicació oral”

a càrrec de Neus Sanmartí

2n Butlletí digital del BDR: La lectura

Ja podeu disposar del segon Butlletí Digital, del Banc de Recursos d’aquest curs, La Lectura, font de plaer i de coneixement.

Destaquem els següents articles:

DOCS&TEENS del festival,

la secció per a alumnes d’ESO i Batxillerat

Docs&Teens presenta una programació destinada a intensificar el debat sobre temes actuals i socials.

• Del 18 al 28 de maig, la SALA VIRTUAL Docs&Teens estarà habilitada per poder veure a les aules, gratuïtament i en streaming, tota la programació de la secció
  • Cada escola, institut o centre educatiu interessat en acollir projeccions del Docs&teens a l’aula, haurà d’omplir el Formulari d’inscripció per tal d’obtenir un login i accedir a la SALA VIRTUAL.

PEL·LÍCULES – PROGRAMACIÓ SECCIÓ DOCS&TEENS 2023

BAILAR LA LOCURA, 73’ –  Una mirada cap a la diversitat en la salut mental i la inclusió de la neurodivergència que qüestiona què s’entén per “ser normal”  TRÀILER

ALIS, 85’ – Un retrat personal, generós i honest d’un grup de joves que lluiten per trencar el cicle de violència que han patit i abraçar un futur millor. TRÀILER

REBELLION, 82’ – Un intens thriller inspirador, dramàtic i trepidant sobre els origens del col·lectiu Extinction Rebellion, un grup d’acció directa contra el canvi climàtic.  TRÀILER

WHEN I GROW UP 15’ (Curtmetratge) –  Els desafiaments que afronten un grup d’adolescents ucraïnesos per poder seguir estudiant en un país en guerra i sense renunciar als seus somnis. TRÀILER

Més informació:

CONGRÉS PIECIT SARAGOSSA

17 i 18 maig 2023

Els dies 17 i 18 de maig es realitzarà a la universitat de Saragossa la II Conference: International Scientific Seminar

Es fa en el marc del projecte Erasmus + PIECIT (http://ourinclusiveschools.eu/), en el que participa també el grup GRASE de la Universitat de Lleida.

Aquest congrés impulsa la participació de docents de tots els centres d’educació primària i d’educació secundària i de professionals de l’educació, per conèixer de primera mà les pràctiques inclusives que s’estan duent a terme, preferiblement amb l’ús de les TAC, i compartir experiències entre escoles, universitats, centres de recursos i serveis educatius, xarxes educatives, etc.

• És gratuït i donen certificat d’assistència i de presentació de comunicació. El termini per enviar l’abstract (500 paraules, no cal enviar la comunicació sencera) no acaba el dia 18 tal com indica el lloc web; s’ampliarà una setmana més.
  • Es pot presentar comunicació oral (uns 15 minuts) o pòster sobre alguna experiència o pràctica inclusiva que esteu duent a terme o que hàgiu realitzat (especialment amb les TAC).
  • Si la comunicació és entre varis autors no cal que estiguin presents tots (però per fer el certificat haurien d’estar inscrits).
  • Donen 20 beques de 100 euros a ponents nacionals per sufragar una part de les despeses de transport i allotjament. .
  • Es pot presentar en castellà, anglès, italià i portuguès.
  • Si voleu assistir els dos dies, hi ha una llista d’hotels on fan descompte pel congrés. Però també podeu venir només el dia que presenteu la vostra experiència.

Per més informació, contacteu amb:

Olga Bernad – obernadca@gmail.com

Professora del Departament de Ciències de l’Educació de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL. Grup GRASE (Grup de Recerca Anàlisi Social i Educativa).