Full informatiu 170 febrer 2024

Els companys del CESIRE (CREAMAT) ens comparteixen un cicle de conferències adreçades al professorat de matemàtiques de secundària que comença el dijous 29 de febrer.

Perspectives matemàtiques és un cicle de 4 conferències anuals al voltant de temàtiques d’actualització científica i didàctica adreçades al professorat de matemàtiques de secundària.Les conferències s’emeten a través del canal de youtube de Creamat i queden enregistrades per poder-les veure més endavant.

El Departament d’Educació acaba de publicar un document oficial que ofereix orientacions metodològiques i per a l’avaluació sobre el desenvolupament de cadascuna de les competències transversals en l’educació bàsica.

. Es tracta, de fet, de 4 documents, un per a cada competència transversal:

Us recordem que els criteris d’avaluació d’aquestes competències ja estan inclosos en les plantilles de planificació de situacions d’aprenentatge de l’Urgell.

Els companys del SE de la Noguera, ens informen que el dimarts 19 de març tindrà lloc la conferència “Estrategias para potenciar el bienestar emocional en la comunidad educativa” a càrrec de Begoña Ibarrola.

Ibarrola és una prestigiosa psicòloga juvenil experta en intel·ligència emocional, que ha publicat nombroses obres infantils i juvenils.

La conferència tindrà lloc a les 17.30 a la Sala d’Actes de la Paeria de Balaguer, i s’adreça a professionals de la docència i d’altres àmbits, i a famílies. Si us interessa, cal que us hi inscriviu.

Uns informem que, en motiu del centenari del naixement de Viladot, el passat 27 de gener es va inaugurar l’exposicióGuillem Viladot i els creadors de Ponent”, un projecte que ha estat desenvolupat per la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran.

Si us interessa planificar una visita al Museu d’Agramunt, trobareu tota la informació en aquest article.

El Departament d’Educació acaba de publicar tres documents d’orientacions per treballar l’educació literària en tots els nivells educatius amb l’objectiu d’acompanyar els docents en el desplegament del nou currículum a l’aula.

📄 La lectura literària a infantil. Orientacions per a l’ensenyament de la literatura

📄 La lectura literària a primària. Orientacions per a l’ensenyament de la literatura

📄 La lectura literària a ESO i batxillerat. Orientacions per a la lectura guiada. / Els itineraris literaris de lectura guiada: dos exemples.

Amb el propòsit de donar-los a conèixer a la comunitat educativa, es farà una sessió de presentació en línia dels documents:

📆 Dia: dimecres 28 de febrer      ⏲️ Hora: de 17:30 a 19h

🖋️ Podeu inscriure-us a l’activitat a l’apartat de formació en competència literària del web d’xtec.

En aquesta infografia trobareu tota la informació detallada.

El Departament d’Educació ha creat un grup de treball específic, per tal de fer seguiment de l’ús de la intel·ligència artificial i valorar-ne les aplicacions en educació. Una de les primeres accions que el grup du a terme és l’elaboració d’aquest document, que planteja oportunitats d’ús i desafiaments de la IA i recull, també, dubtes i incerteses que encara estan per resoldre.

Es tracta d’un document de 20 pàgines dirigit als docents i als centres, però que també pot tenir aplicacions en l’àmbit del sistema educatiu.

Guia per a centres i docents

El document especifica quatre grans àmbits d’aplicació de la IA en el sistema educatiu:

1. Suport per a l’aprenentatge de l’alumnat: com cercadors, revisors lingüístics, traductors, simuladors o realitat augmentada.
  2. Suport als docents: per facilitar la generació d’activitats, l’avaluació o la personalització dels aprenentatges.
  3. Suport als centres educatius: per millorar la recollida de dades, detectar perfils de risc, etc.
  4. Suport al sistema educatiu: per detectar necessitats d’intervenció, prevenir l’absentisme i l’abandonament escolars o, per exemple, facilitar processos administratius.

El Departament també ha llançat un web específic sobre la IA en educació.