Llengua, societat i poder. Cicle de conferències a Tortosa

Segona edició del cicle de conferències de temàtica sociolingüística LLENGUA, SOCIETAT I PODER, a Tortosa, que novament tindrà lloc al Campus de les Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili i que, en aquest cas, durà el títol:

L’escola i la revitalització del català: la llengua a l’aula i el pati

En aquest cas comptarem, per a la presentació del cicle, el dia 26 de gener, amb la directora general de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, la Sra. Esther Franquesa i Bonet. El cicle es pot dur a terme gràcies a la col·laboració de l’Antena Cultural de la URV, Som Escola de les Terres de l’Ebre, Òmnium Cultural-Ebre, l’Ajuntament de Tortosa, el Consorci per a la Normalització Lingüística de les Terres de l’Ebre i la Diputació de Tarragona.

El programa és el següent:

Dijous, 26 de gener, a les 18.00 h
Inauguració del cicle a càrrec de la Sra. Ester Franquesa i Bonet, directora general de Política Lingüística i presidenta del Consorci per a la Normalització Lingüística.
Conferència inaugural: “Presentació de l’Informe sobre la situació de la llengua catalana 2015 (Xarxa Cruscat-Institut d’Estudis Catalans)”, a càrrec el Dr. Miquel-Àngel Pradilla i Cardona (professor de la URV).

Dijous, 23 de febrer, a les 18.00 h
“El sentit de la immersió lingüística i de la jerarquització lingüística en el sistema educatiu català”, a càrrec del
Sr. Pere Mayans i Balcells, cap del Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics del Departament d’Ensenyament de la
Generalitat de Catalunya.

Divendres, 24 de març, a les 18.00 h
“La formació en sociolingüística: element clau per entendre actituds i comportaments”, a càrrec del
Dr. Bernat Joan i Marí (UIB), ex-secretari general de Política Lingüística, exdiputat del Parlament Europeu).

Dijous, 27 d’abril, a les 18.00 h
“Les llengües dins l’aula: una perspectiva longitudinal”, a càrrec de la Dra. Vanessa Bretxa, professora de la UB.

Dijous, 25 de maig, a les 18.00 h
“Usos i percepcions lingüístics de la joventut”, a càrrec del Dr. Joan Pujolar, professor de la UOC.
Inscripcions (gratuïtes)