Las Niñas #divendres coeducatiu

És un pel·lícula espanyola, escrita i dirigida per Pilar Palomero, directora de cinema que amb aquesta primera pel·lícula va estar guardonada als Premis Goya com la millor pel·lícula, millor direcció novell 2021, millor guió original i millor direcció de fotografia.

Las Niñas explica la història d’una adolescent  anomenada Celia, que estudia en un col·legi de monges i viu amb la seva mare, aparentment vídua, qui lluita perquè la seva filla pugui tenir tot allò que ella no ha pogut aconseguir mai. L’acció transcorre el 1992 a la ciutat de Saragossa. L’entorn familiar de la Celia no és el mateix que el de les seves amigues de l’escola de monges on assisteix. Elles estan acostumades a un ambient familiar convencional, amb pare i mare casats, una família tradicional, ambient que xoca amb el que viu la Celia amb la seva mare i que li causa una marginalitat respecte a les seves amigues.

La vida de Celia canvia quan a l’escola arriba una nena de Barcelona, la Brisa, que li obrirà les portes de l’adolescència, un món nou on s’adonarà que no tot el que li expliquen és veritat. Amb la seva amiga Cristina i la Brisa iniciaran un camí cap al diàleg, a parlar de coses que s’ometen per vergonya i encarant els prejudicis socials com el fet de descobrir que la seva mare és soltera i no vídua. Es crearà una forta amistat  basada en la sinceritat i fortalesa que portarà a Celia a investigar sobre la història del seu pare.

És una pel·lícula que es pot visualitzar a qualsevol curs de l’ESO  on es poden treballar valors com l’amistat, la confiança, la fortalesa, la convivència, la identitat sexual, i també les emocions, els desitjos i els afectes.

Sobre aquesta pel·lícula hi ha un dossier pedagògic, Afectividad y Sexualitat, creat pel Programa Cine y Salud on hi trobareu uns materials per treballar amb l’alumnat de secundària.