XX Certamen de lectura en veu alta

Aquest curs 2023-2024, el Certamen escolar de lectura en veu alta celebra el vintè aniversari

Durant el curs 2003-2004, la Fundació Enciclopèdia va posar en marxa un projecte pioner destinat a fomentar la competència lectora entre els estudiants de Catalunya: el Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta.

En la primera edició, vuit centres educatius van participar en aquesta iniciativa com a prova pilot. En l’edició més recent, la primera després de la pandèmia, un impressionant total de 1.035 centres educatius van inscriure’s en el Certamen escolar, en una o més de les cinc categories disponibles.

Fa deu anys el Departament d’Educació va sumar-se amb entusiasme a aquesta iniciativa, jugant un paper fonamental per garantir-ne l’èxit. Altres entitats i organitzacions també s’han unit al projecte, establint xarxes que ens permeten continuar assolint l’objectiu inicial.

En l’actualitat, és un fet àmpliament reconegut que la comprensió lectora entre l’alumnat presenta reptes importants, i és evident que hi ha una manca generalitzada d’hàbits lectors a la nostra societat. Per aquest motiu, el Certamen adquireix una importància més gran que mai.

Per això ens fa il·lusió anunciar l’obertura de les inscripcions per a la vintena edició d’aquest esdeveniment. Ho fem amb una convicció ferma: tothom, nosaltres i vosaltres, hem de ser-hi presents i implicar-nos activament.

Les inscripcions estaran obertes des del 2 fins al 31 d’octubre de 2023. Us convidem a consultar les càpsules formatives que trobareu a l’apartat Recursos del nostre lloc web per a més informació i orientació.

INSCRIPCIÓ