Lliçó inaugural de curs 23-24

El passat dimecres 27 de setembre per la tarda va tenir lloc la lliçó inaugural de curs de la Terra Alta a càrrec del Sr. Jordi Musons, director de l’escola Sadako de Barcelona. La conferència portava per títol Una mirada global a l’educació: canvi de mentalitat i de propòsit on el ponent va exposar l’evolució de l’escola des dels anys seixanta fins a l’actualitat, posant de manifest els canvis constants de la societat i els reptes actuals que ha d’afrontar el sistema educatiu i els docents. El conferenciant va posar en relleu la importància del treball i el desenvolupament de les Soft Skills a l’aula (les competències socioemocionals) com la resiliència, el pensament crític, el compromís i la flexibilitat, en contraposició de l’aprenentatge focalitzat en els sabers i coneixements. També un aspecte de reflexió essencial va ser el de veure l’escola com un espai social i tècnic, un espai d’educació no formal per aprendre, com per exemple, els patis. També ens va parlar de la rellevància del DUA i de les propostes d’aula multinivell per generar el màxim d’aprenentatge de tot tipus d’alumnat (atenció a la diversitat) i de l’avaluació formativa en comptes de la qualificadora. Així mateix, la seva visió sobre els docents és que tenen l’encàrrec de generar bones preguntes, en comptes de donar respostes a tots els dubtes de l’alumnat.

En general, fou una xerrada molt encertada i inspiradora, amb reflexions molt potents que creiem van inspirar totes les docents assistents i no van deixar ningú indiferent.

Des del CRP de la Terra Alta volem donar les gràcies a l’Escola Puig Cavaller de Gandesa per cedir-nos l’espai per dur a terme l’activitat.