VI Jornada Baldiri Reixac a la Terra Alta

El passat dissabte 21 d’octubre va tenir lloc la VI Jornada Baldiri Reixac a l’Institut Terra Alta de Gandesa. Fins a 20 presentacions d’experiències que van resultar premiades en el  39è premi Baldiri Reixac durant el curs 16-17, tant de primària com de secundària es van presentar al llarg de la trobada pedagògica.

Després de la inauguració de la jornada que va anar a càrrec de la directora dels ST de les Terres de l’Ebre, la Sra. Manolita Cid; la directora de la Fundació Carulla, la Sra. Marta Esteve;l’alcalde de Gandesa, Il·l Sr. Carles Luz; i el director de l’institut, Sr. Ricard Marrugat, es van començar les presentacions d’experiències per blocs temàtics. Els assistents van poder escollir els blocs que els podia interessar més. Les experiències que es van presentar van ser:

• Primera part:

Aplicació didàctica de les TIC: Instròniks Band Escola de Música municipal de Navàs; Geocaching, una nova eina d’aprenentatge, Escola Pia de Caldes de Montbui.

Creativitat i expressió lingüística: Jugant amb la poesia de Joan Oliver, escola de Can Rull de Sabadell; El camí de Cal·líope. Poesia al bosc, escola El Bosc de Mont-ral.

Foment de l’ús de la llengua: Onades de poesia, escola Pràctiques de Tarragona; La comarca de l’Alta Camp, Escola Eladi Homs de Valls.

Llengua, comunicació i integració: Llums, càmera i poesia! Ins. La Garrotxa d’Olot: L’Escola es fa una selfie, Escola Solc Barcelona.

Coneixement de l’entorn: Els pans del nostre poble, Escola Los Castellets, La Fatarella; Les arrels del present, Escola Pau Delclòs.

• Segona part:

Projectes comunitaris i de ciutat: Escola Pepa Colomer, El Prat de Llobregat; i Escola Sadako de Vallcarca, Barcelona.

Projectes de centre: Escola Octavio Paz de Navàs; Escola Mansuet de Collbató.

Experiències d’aula. Cicle infantil, inicial i internivells: El taller del material gran, Escola Les Pinediques de Taradell; El casal o l’escola, Escola Bernardí Torlrà, de Vila-rodona.

Experiències d’aula. Cicle mitjà i superior: M’organitzo les colònies, Escola La Creu, Torrefarrera; Marxar per un somni, Escola el Puig, Esparreguera.

Experiències. ESO i batxillerat: Preneu les ombres, Ins Torreforta; Science Week, celebració de la setmana de la ciència, Ins. Roseta Mauri de Reus.

La conferència marc va anar a càrrec d’Eduard Vallory, analista social i expert en gestió de canvis. President de la UNESCO de Catalunya i director del programa de canvi educatiu Escola Nova 21.

Aquí podeu veure un resum de la jornada amb imatges

Al final del matí, van presentar les noves bases del premi que l’any que ve compleix 40 anys!