Tardor de Creació de Continguts

Us compartim la programació de diverses activitats que es faran aquest mes de novembre relacionades amb la creació de recursos digitals oberts, que es promouen des de l’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació.

La manera com ensenyem als alumnes ha d’ajustar-se a les noves formes d’aprendre i a les noves demandes socials. Els docents necessiten tenir a l’abast les eines i la formació que garanteixin una competència digital docent adequada per a poder atendre les necessitats del seu alumnat. La formació del professorat en competència digital docent és una necessitat a la qual cal donar resposta des de l’administració educativa. En aquesta línia, el Departament d’Educació ofereix diferents tallers i Work Cafès durant aquest mes de novembre, oberts a tots els docents:

Els Work Cafès estan orientats a realitzar una formació en línia de molt curta durada que té lloc en diferents sales de videoconferència. En grups reduïts, els participants porten a terme un treball, bàsicament, pràctic que finalitza amb un prototip de recurs educatiu.

Els Tallers poden desenvolupar-se en un mateix espai compartit o en diferents sales. Mitjançant el descobriment guiat, els participants avancen en el coneixement de diferents eines que els permetran la creació de recursos educatius.

La creació de continguts digitals és una de les competències que conformen el marc de la competència digital docent. Aquestes accions formatives volen afavorir la creació d’aquests continguts digitals. D’aquesta manera, es pretén afavorir el desenvolupament de la competència digital que haurà d’ajudar als docents en l’exercici de la seva professió, independentment de la matèria, de l’etapa o del tipus d’ensenyament.