Biblioteca de la vida

El origen de la biblioteca de la vida és un material que hem adquirit el CRP de la Terra Alta perquè pensem que pot ser d’interès per als centres educatius, tant de primària com de secundària.

Es tracta d’un conte, el primer d’una col·lecció de 12 contes més, amb una guia didàctica per als docents. La col·lecció de llibres-contes Biblioteca de la vida, que és així com s’anomena el recull, és una eina de literatura infantil i juvenil (edats entre 8 i 14 anys) dissenyada per educar en valors humans a partir de contes i les seves guies didàctiques com a creadores d’experiències que facilitin als alumnes aprofundir en els valors transmesos i descobrir les seves pròpies fortaleses.

Tal com diu la seva creadora: La Biblioteca de la Vida està basada i inspirada en la saviesa dels valors humans, de tot allò que realment importa i d’allò preuat per a l’existència humana. La col·lecció simbolitza una ofrena poètica i artística per honrar a les nostres nenes i nens i adolescents, i a les generacions futures.

Està escrit i il·lustrat per l’Olga Fandos, una antropòloga social i cultural de les Terres de l’Ebre, que ha desenvolupat el mètode educatiu holístic Obrehoritzons, basat en la pedagogia de la vida. Per poder-lo treballar millor, l’autora ofereix tallers als centres educatius dirigits als docents.

Podeu trobar més informació a la seva pàgina web Obre Horitzons

Si esteu interessades i interessats a treballar-lo amb el vostre alumnat, el podeu demanar en préstec al CRP de la Terra Alta.