Taller de Guarnicioner

Avui dijous 9 de desembre de 2021 l’alumnat de 4t, 5è i 6è de primària de l’escola La Miranda d’Arnes ha participat en un Taller de Guarnicioner a càrrec de l’artesà de la pell Òscar Espinós. L’Òscar els ha contat que té una botiga a Móra d’Ebre on arreglen sabates i elaboren articles de pell: bosses, cinturons, clauers, polseres, etc. També els ha mostrat diferents tipus de pell que podem trobar per elaborar roba i complements, i tot seguit, han passat a la taula de treball on els ha explicat el que crearien: una bola de cuir gravada per decorar l’arbre de Nadal. El mestre artesà els ha anat indicant els passos a seguir per crear una bola de cuir ben vistosa: primer, estovar la pell amb una mica d’aigua; segon, pensar bé el dibuix que s’hi vol marcar; tercer, estampar el disseny mitjançant unes ferramentes especials i un martell, i finalment, fer dos foradets i passar-hi un cordill per poder-la penjar a l’avet. Els xiquets i xiquetes s’ho han passat molt bé participant en el taller i fins i tot hi ha hagut algú que volia repetir-lo. Així doncs, l’experiència ha estat molt engrescadora i motivadora per a l’alumnat atès que el treball manipulatiu i les activitats noves els atreuen d’allò més. Aquesta proposta didàctica ha estat oferta pel Departament de Cultura dels Serveis Territorials a les Terres de l’Ebre.