Taller de fer sabó

Ahir dijous 9 de desembre de 2021 l’alumnat de 5è i 6è de l’Escola Montsagre d’Horta de Sant Joan va participar en un Taller de fer sabons a càrrec de l’artesana sabonera Roser Giné. La Roser va explicar a l’alumnat l’origen dels sabons i els tipus que existeixen, entre moltes altres curiositats. Tot seguit es van posar a preparar els sabonets en forma de volva de neu en petits grups mentre que l’artesana els anava indicant els passos a seguir: primer, posar una mica de purpurina al fons del motlle; segon, abocar-hi la glicerina líquida calenta amb unes gotes d’oli essencial d’espígol; tercer, col·locar-hi una figureta de glicerina blanca; quart, deixar refredar el sabonet; cinquè, passar-li un fil per poder penjar-lo, i finalment, posar-lo en una bosseta decorada amb cartolina i estrelles, tot fet pels mateixos alumnes. Aquesta figura de sabó té propietats antiarnes i es pot posar dins l’armari com a ambientador, i passat un any, es pot utilitzar com a sabó corporal. Sabem de primera mà que l’alumnat va valorar l’activitat com a molt divertida i xula, i que van estar molt atents durant tota la sessió. Aquesta proposta didàctica ha estat oferta pel Departament de Cultura dels Serveis Territorials a les Terres de l’Ebre.