Projecte Higiene de les mans

Enguany el Grup d’Higiene de Mans de l’HTVC torna a organitzar, juntament amb el CRP de la Terra Alta, una altra edició del Projecte de la Higiene de les mans, on un total de 9 escoles de la nostra comarca duran a terme diverses activitats per tal de celebrar el Dia Mundial de la Higiene de les Mans que té lloc cada 5 de maig. Els tallers, adreçats a l’alumnat de primer curs d’Educació Bàsica, aniran a càrrec de les infermeres del CAP Terra Alta de Gandesa, l’Anna Reyes i la Gemma Segura, amb la finalitat de conscienciar als més petits sobre la importància de mantenir una adequada i correcta higiene de mans per tal de prevenir malalties i infeccions transmissibles. Aquestes propostes de treball es realitzaran tots els dijous del mes de març en el si dels centres educatius participants.

En aquesta onzena edició, les professionals sanitàries proposaran a l’alumnat uns jocs interactius al panell digital amb diferents escenaris de la vida quotidiana dels xiquets i xiquetes en els que hauran de decidir si toca o no fer-se una higiene de mans. A banda, també visualitzaran un vídeo didàctic de com rentar-se les mans de manera correcta, tot seguint una seqüència de passos.
Un cop acabats els tallers, l’alumnat podrà participar en una activitat creativa mitjançant la realització d’un mural, una poesia, una escultura, un joc…, de forma individual o col·lectiva, amb el lema “Rentem-nos les mans quan toca”.

Finalment, l’acte d’entrega de premis a totes les classes de primer curs participants tindrà lloc el dijous 4 de maig a la Biblioteca Municipal de Gandesa, us hi esperem!

Per conèixer tota la informació del projecte i les bases cliqueu aquí.