Ahir dilluns 10 de maig, en la darrera sessió del seminari XTCD, es va publicar el document d’Orientacions per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat a primària en el marc del desplegament del Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC). Aquest document té la finalitat de proporcionar orientacions metodològiques i d’avaluació que permetin establir un seguiment sobre l’assoliment de la competència digital al llarg de l’etapa d’educació primària.

Així mateix, també es va presentar el document amb les indicacions per al segon cicle d’Educació Infantil: L’ús de les tecnologies digitals a l’educació infantil

La sessió va començar amb un vídeo explicatiu que sintetitza tota la informació que es va presentar a posteriori.

Cal recordar que el PEDC té els següents objectius:

• Assegurar que l’alumnat de Catalunya sigui digitalment competent en acabar l’ensenyament obligatori.
  • Augmentar gradualment l’índex de professorat que acredita la competència digital docent, entesa com una competència clau del segle XXI.
  • Bastir una xarxa de país amb centres digitalment competents que facilitin l’aprenentatge en el marc de la transformació educativa.