MHM: Descobreix Corbera d’Ebre

El Servei Educatiu de la Terra Alta ha creat un escenari amb un joc de preguntes sobre el poble de Corbera d’Ebre amb la plataforma del Mobile History Map. Es tracta d’una gimcana virtual amb rànking adreçada a l’alumnat de C.S. i d’ESO on el repte consisteix a visitar diferents espais del poble per fer-ne la descoberta, realitzar aprenentatges vivencials i significatius sobre la història de la vila i respondre tot un seguit de preguntes sobre aquests llocs emblemàtics. L’alumnat ha de disposar d’un mòbil amb dades, tenir l’app del MHM instal·lada al dispositiu i activar el GPS. L’activitat cal fer-la sobre el terreny i entre els continguts que hi hem inclòs hi trobareu: el poble vell, les brigades internacionals, l’església vella de Sant Pere, el Dr. Ferran, el museu Comebe, la Trinxera, els antics abeuradors, Sta. Madrona… entre d’altres.

Esperem que us animeu a dur-lo a terme amb el vostre alumnat i també que us engresqueu a crear-ne algun, ja que el MHM es presenta com una eina molt potent i completa per afavorir els aprenentatges on les i els alumnes investiguen, aprenen, esdevenen creadors de continguts i realitzen un projecte globalitzat i interdisciplinari que contempla el treball de les competències transversals.

Us afegim algunes indicacions de com trobar-lo a l’app: