Efecte Pigmalió a l’aula. Un article de Criatures Ara.cat

Avui sabem gràcies a la neurociència que quan algú confia en nosaltres ens contagia aquesta confiança, s’activen certes àrees cerebrals. Això repercuteix en el nostre sistema límbic, on s’allibera oxitocina que accelera el nostre pensament, incrementa la nostra lucidesa, la nostra energia i, en conseqüència, la nostra atenció, eficàcia i eficiència.

Per tant…Podem dir que les expectatives positives i realistes de l’educació influeixen positivament en l’alumne i que les negatives ho fan de manera negativa. Aquestes poden potenciar el que està latent en l’alumne, i amb això podem crear un clima més adequat per al creixement i més profitós.

Per seguir llegint…