Presentació de la Maleta lila

Dilluns 17 de febrer es va presentar la Maleta lila, iniciativa de la conselleria de Benestar i Família del Consell comarcal de la Terra Alta. La maleta lila és un projecte per sensibilitzar la població en general, i en especial la més jove, en termes d’igualtat i de no discriminació per la lluita contra la violència masclista. El projecte està finançat per l’Institut Català de les Dones, mitjançant la Secretaria d’Estat d’Igualtat del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Igualtat, dins el Pacte d’Estat contra la violència masclista.

La presentació va anar a càrrec de la presidenta del Consell comarcal, Neus Sanromà; la consellera de Benestar i família, Aida Castro; la psicòloga Francesca Monclús, del SIAD, i la Raquel Urgell, del CRP Terra Alta.

Tal com us vam informar anteriorment, hi ha quatre maletes lila amb llibres distribuïts en tres  temàtiques: Rols de gènere, violència masclista i abús sexual. I els col·lectius als quals s’adrecen aquestes maletes són alumnat d’infantil, primària i secundària; Batxillerat i cicles formatius, i persones adultes.

Les maletes funcionaran amb un servei de préstec temporal i podran disposar d’elles els centres educatius de la comarca i qualsevol entitat interessada.

Podeu trobar més informació a la pàgina web Trenquem silencis.

En l’acte hi van participar diferents col·lectius com mestres i professors, representants de les escoles i instituts; regidors i alcaldes d’ajuntaments; associacions de dones i d’altres, interessats en la temàtica.