La Maleta Lila: Trenquem Silencis

“La maleta lila”, amb el lema: Trenquem silencisés un projecte coeducatiu i de sensibilització social, en el marc de projectes d’intervenció comunitària de prevenció contra la violència masclista.

El projecte està realitzat pel SIAD del Consell Comarcal de la Terra Alta, amb la col·laboració del CRP de la Terra Alta del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i finançat per l’Institut Català de les Dones, mitjançant la Secretaria d’Estat d’Igualtat del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Igualtat, dins el Pacte d’Estat contra la violència masclista.

Igualment, el projecte s’inclou dins els projectes que des del Consell Comarcal portem a terme per sensibilitzar la població en general i en especial als infants i persones joves, sobre la importància de la igualtat i la no discriminació per la lluita contra la violència masclista.

L’acció consistirà amb 4 maletes de color lila amb llibres distribuïts per temàtiques i adaptats a cada edat:

• Rols de gènere
    • Violència masclista
    • Abús sexual

Els col·lectius són:

• Alumnat d’infància, primària i secundaria
    • Batxillerat i cicles formatius
    • Persones adultes

Acompanyarem els llibres amb un material didàctic que s’ha elaborat des del SIAD i el Servei Educatiu de la Terra Alta, i una enquesta de satisfacció.

Aquest material didàctic també es podrà descarregar des del web del Centre de Recursos Pedagògics i el del Consell Comarcal de la Terra Alta.

Amb el mateix objectiu, al projecte també s’hi inclouran uns jocs de taula cooperatius, adreçats a les escoles, amb la finalitat d’educar en valors i sensibilitzar d’una manera propera i positiva a través del joc i la il·lustració. Les edats compreses són de 4 a 8 anys i de 9 a 12 anys.

Cliqueu sobre la imatge de més amunt per visualitzar el web.