Descripció dels Treballs de Recerca

Treballs de Recerca de l’àmbit d’Humanitats i Ciències Socials, i Arts
  • Acceptats o Rebutjats? Els centres de menors i la societat (Desirée Sallago Guzmán – C Joan XXIII)
    • Amb el meu Treball de Recerca el meu objectiu principal és traslladar-vos a un centre de protecció menors i que entengueu pel tipus de famílies que passen aquests infants i adolescents, quins són els procediments per internar en un, la tipologia de menors que es poden trobar, el tipus de educació que s’implanta … I a la fi del meu treball, fer una avaluació de l’acceptació social que tenen aquests menors en la societat del nostre entorn, així com als prejudicis als quals s’enfronten aquells i aquelles que estan o han estat en un centre de menors.
      Alhora, amb la meva part pràctica m’agradaria endinsar-vos en un taller educatiu fictici creat per mi i dirijida cap a aquells menors d’entre 14 a 18 anys que, ja estan en la seva fase final d’estada al centre, tractant tres temes d’interès i necessaris (L’educació sexual, l’autoestima i l’autocontrol) perquè a l’hora de sortir no es topin amb una realitat a la qual, pot ser que no sàpiguen enfrontar-se i per tant, els serveixi d’ajuda.
      A més, amb la col·laboració de dues entrevistades i la d’aquelles persones que van respondre una enquesta, vaig obtenir els meus resultats sobre l’opinió de la societat sobre els centres de menors i sobre la tipologia d’aquells que han estat alguna vegada o estan en un actualment.
  • La borsa i el poder de la informació (Raúl Cortés Castilla – C Joan XXIII)
    • La borsa és un món poc conegut. Antigament, tan sols un grup petit de la població privilegiada hi tenia accés, mentre que les persones alienes en rebien informació distorsionada creada per novel·listes o guionistes cinematogràfics. A més la borsa és un mercat organitzat propi del capitalisme.
      La major part dels individus més cèlebres i poderosos relacionats amb l’economia i els negocis estan immersos en el món de la borsa per les grans oportunitats que aquesta pot oferir. Cadascun d’ells té teories i maneres d’invertir ben diverses, algunes són fins i tot totalment oposades, i, tot i així, continuen fent diners. O almenys, aquesta és la imatge que donen.
      Amb aquest treball el que pretenc és: Conèixer el món de la borsa, ja que des de fa un parell d’anys em crida molt l’atenció. Formar-me sobre la borsa, gràcies a diferents pràctiques dutes a terme. Analitzar la relació entre les notícies de la premsa i les pujades i baixades del valor de les empreses de l’IBEX 25 i per últim, analitzar la rendibilitat de la finançament a través de la borsa.
      Per tant, la hipòtesi d’aquest treball és la següent: “Hi ha relació directa i indirecta entre les notícies que hi circulen al mercat i el valor de les accions”.
      Aquest és, doncs, l’origen del títol del meu treball de recerca: La borsa i el poder de la informació.
  • Es despoblament rural, una realitat ignorada. Els casos de Caseres i Vilalba dels Arcs (Terra Alta). (Patricia Jiménez-Castillejo Pérez – C La Salle)
    • L’objectiu d’aquest treball és reflexionar sobre l’actual situació d’èxode rural que estan patint els petits municipis de l’estat espanyol. Especialment aquesta recerca es centra en la comarca catalana de la Terra Alta, utilitzant com a exemples de despoblament rural els pobles de Caseres i Vilalba dels Arcs. Per començar, s’ha elaborat un marc teòric sobre les migracions espanyoles des del segle XIX fins a l’actualitat i, s’ha investigat sobre les problemàtiques que comporta aquesta circumstància pels habitants dels pobles. El cos de la cerca s’ha basat en les aportacions de les entrevistes realitzades a joves, adults i persones d’edat avançada, així com als alcaldes dels dos municipis. També s’ha realitzat un estudi sobre el nou concepte dels “neorurals” – persones provinents de les àrees urbanes que decideixen anar-se’n a les àrees rurals-. Un cop analitzats els testimonis, s’ha estudiat les causes i conseqüències d’aquesta realitat ignorada i, s’han proposat actuacions i mesures, amb l’ajuda d’experts en la matèria, per intentar posar fi a aquest fenomen.
  • Retrat de la pagesia de la Plana Agrícola de secà de l’Alt Camp: Les arrels d’una terra. (Telma Gavarró Blanch – C La Salle)
    • Retrat de la pagesia de la Plana agrícola de secà de l’Alt Camp: les arrels d’una terra, és un treball de recerca que vol plasmar quines característiques principals presenta avui en dia la pagesia en la PASAC, basant-se primerament en unes entrevistes que ha realitzat l’autora del treball a diferents pagesos i pageses de la zona de la plana i amb dades facilitades per diferents entitats i administracions. En el treball també hi ha una part teòrica que pretén contextualitzar el medi físic de la zona estudiada. L’autora ha combinat l’objectivitat i la subjectivitat per treure’n les pertinents conclusions.
  • Dues realitats emprenedores: Barcelona vs. Silicon Valley (Ana Navarro Bulló – C Lestonnac-l’Ensenyança)
    • El present treball analitza ambdós ecosistemes des d’una perspectiva cultural i legal per tal d’identificar el potencial emprenedor de la ciutat de Barceona i possibles vies per fomentar els valors que caracteritzen els emprenedors de Silicon Valley a Catalunya.
  • El proceso de creación de un anuncio publicitario (Chenoa Minkley – C Lestonnac-l’Ensenyança)
    • En este trabajo, se ha estudiado el proceso de creación de un anuncio publicitario para, posteriormente, crear uno propio para analizar diferentes aspectos que se derivan de él.
  • La pedra seca a la Nou de Gaià, una necessitat esdevinguda art (Lluís Cañellas Martí – C Lestonnac-l’Ensenyança)
    • Aquest treball pretén posar en valor el patrimoni i la tècnica arquitectònica de la pedra seca, que ens caracteritza tant com a societat i no se li dona el reconeixement que hauria de tenir. El treball es centra en els elements que comprèn aquesta disciplina d’una part del nostre territori, específicament a la Nou de Gaià.
  • Creatividad Mediocre (Patricia Martí Beltrán – C Mare de Déu del Carme)
    • La creatividad es la habilidad de innovar, de combinar datos, percepciones y materiales para producir alguna cosa nueva y útil.
      Esta capacidad la poseen todas las personas sin ninguna excepción porque es un proceso cognitivo y no un don. Cualquiera puede aumentar sus destrezas creativas mediante una práctica constante.
      Las situaciones de gran estrés, así como también el abuso excesivo de la tecnología, bloquean temporalmente nuestra capacidad de inventiva. Por eso, la mayoría de gente coincide en que las mejores ideas siempre se generan cuando estamos en la cama a punto de dormirnos o en la ducha pero nunca en la escuela o en el trabajo.
      Si la creatividad es un proceso intrínseco del cerebro que poseen todas las personas a la hora de nacer, ¿por qué motivo no todos llegamos a ser grandes creativos?
      La rigidez educativa y la visión estanca de las cosas que desde pequeños nos inculcan nuestros mayores, nos lleva a crear en nuestro interior unos conceptos fijos e inamovibles de cómo pueden y deben ser las cosas. Esta situación hace que desde un principio rechacemos de raíz aquello diferente y nuevo y que no le concedamos a multitud de cosas y situaciones el beneficio de la duda. Bloqueando de esta manera en nosotros mismos el proceso creativo.
  • Un viatge de quatres segles a través de la família (Elvira Norte Mercadé – C Puigcerver)
    • Estudi dels moviments migratoris dels llinatges Norte-Blanc i Mercadé-Bernal des del 1652-2019 amb la relació del context històric i juntament la creació d’un arbre genealògic.
  • L’incentiu i el recolzament positiu a les gimnastes (Marta Sanz Martorell – C Puigcerver)
    • El meu treball tracta sobre la rítmica i el positivisme. He creat unes activitats per incentivar i motivar positivament a les gimnastes, amb la finalitat de veure si aquesta motivació fa canviar l’actitud i la visió dels entrenaments i amb això uns millors resultats en les competicions de la temporada.
  • El mòbil i els adolescents (Anna Gordillo Güell – C Sant Pau Apòstol)
    • Aquest treball, ha estat dividit en dues parts. En la primera part teòrica, s’ha volgut reflectir totes les conseqüències de l’abús del mòbil, com influeixen les xarxes socials en aquest ús constant, s’ha intentat definir el tipus de persona segons el que penja a les xarxes, i sobretot s’han donat una sèrie de pautes o consells a seguir per a disminuir aquesta addicció tan greu com és la nomofòbia.
      En la segona part, la pràctica, s’han realitzat unes enquestes a adolescents per a veure el grau d’addicció que tenen, també hem pogut fer una entrevista a una psicòloga, la qual ens ha comentat les seves experiències, consells sobre aquest tema i també hem pogut fer una entrevista a un/a adolescent nomofòbic/a que ens explica en primera persona com se sent si no disposa del mòbil. També es fa referència a un treball experimental on es comprova l’efecte negatiu del dispositiu sobre les cèl·lules.
      Amb el treball s’ha pogut comprovar la greu afectació que produeixen els mòbils en aquesta etapa de l’adolescència.
  • l’Alpinisme. Evolució o involució? (Paula Maixé Brull – C Sant Pau Apòstol)
    • L’alpinisme era un esport que el practicaven “herois” i, ara, podem veure imatges com la llarga cua que es forma al cim de l’Everest que demostren com això ha canviat. També diem que, anteriorment, una ascensió podia arribar a durar mesos; en canvi, actualment, pot durar hores. Seguint aquesta idea, s’ha fet un estudi de l’evolució i/o involució de l’alpinisme al llarg del temps.
      Per fer-ho, hem parlat amb reconeguts practicants de l’alpinisme clàssic i hem localitzat els factors determinants que ens han portat a les condicions actuals de l’esport. A més, hem plantejat una possible planificació d’una expedició a l’Everest, el cim més alt del planeta.
      Seguint aquest estudi hem arribat a unes conclusions. Per una banda, que l’alpinisme ha evolucionat positivament en l’àmbit de seguretat i millora del material, però, per l’altra, ha evolucionat negativament en l’àmbit de l’ètica. Actualment s’ha convertit en un esport individualista sense l’essència real de l’alpinisme.
  • Diplomàcia a Bòsnia i Hercegovina (Gerard Ribé Manaut – Ins Altafulla)
    • Anàlisi dels plans de pau fallits proposats durant la Guerra de Bòsnia amb l’objectiu de saber perquè van fallar i proposar lliçons de cara al futur.
  • Environmental impact of palm oil (Alina Castell Blasco – Ins Antoni de Martí i Franquès)
    • This research project deals with the environmental impact of unsustainable
      production of palm oil through a study of its presence in the consumers’ daily life. It is hypothesised that a reduction in consumption of palm oil-containing products could reduce its production and as a result, decrease its environmental impact. By creating a website, I aim to minimise the drawbacks that its massive production is generating.
  • La Movida Madrileña: El renaixement de la joventut dormida. (Anna Guerra Cardona – Ins Antoni de Martí i Franquès)
    • Parlem dels anys ’80, principalment a la capital espanyola i de la ciutat gallega Vigo, 5 anys després de la mort de Franco. Com estava la gent després de tants anys oprimits: tristos o contents? I la joventut, com estaria orientada cap a un futur, com s’obria pas entre un país amb un gran canvi com aquell? Qui o què podria millorar la situació? Tothom alguna vegada ha escoltat música a la ràdio com ”Devuélveme a mi chica” d’Hombres G o el tema ”Un año más” de Mecano a la nit de cap d’any, però, d’on venen aquests grups? Per què s’escoltava aquesta música? Per què hi havia tanta variació de gèneres? És clar que després de la mort de Franco la manera de viure i comportar-se de les persones va canviar, i també l’estil de vestir o comportar-se, però en què es diferenciava? Doncs bé, d’això tracta aquest treball. En primer lloc, aquest treball té com a objectiu tractar els temes de la Movida Madrileña i la Movida Viguesa, aportant així informació del que va representar per les seves respectives ciutats, quina era la societat que es vivia aleshores, alguns dels grups o artistes que hi havia, els locals on anava la gent…
  • La mutilació genital femenina (Anna Torralba Nadal – Ins Antoni de Martí i Franquès)
    • En el present treball es recull diversa informació sobre la Mutilació genital femenina.
      L’objectiu d’aquest treball és la conscienciació i sensibilització de l’oient/lector amb el fi d’erradicar aquesta pràctica, ja que la meva principal hipòtesi va ser que estem molt desinformats i que si en les escoles/instituts no hi ha una coneixement previ els nens i nenes creixeran ignorant totalment aquesta pràctica i per tant no existirà una possible erradicació.
      En aquesta recerca d’informació es poden resoldre els dubtes des de perquè es practica actualment i mundialment, com ara quines són les conseqüències que comporta dur-la a terme; fins com acabar amb aquesta pràctica.
      La meva part pràctica (ja que m’agradaria estudiar el món de l’ensenyament en un futur, i que gràcies a la part teòrica he adoptat una posició activa; vaig voler aportar el meu granet de sorra per contribuir amb l’erradicació vaig decidir estendre la informació en el meu àmbit social), ha estat comprovar el nivell de coneixement que tenen el nois i noies del meu institut (Antoni de Martí i Franqués) des de tercer d’ESO fins a segon de BAT. Així doncs la meva metodologia de treball ha estat realitzar una enquesta per comprovar el nivell de coneixements sense haver fet cap xarrada informativa prèviament; el següent pas va ser centrar-me en un dels cursos des de 3r fins a 2n de BAT, degut al volum de gent, i vaig escollir els nois i noies de tercer els quals els vaig realitzar una xarrada duta a terme per mi mateixa, d’una durada aproximada de 25 min, amb un suport audiovisual (Power Point). L’últim pas va ser realitzar una segona enquesta i comprovar els resultats. Un cop fetes vaig contrastar els resultats de la primera enquesta amb la segona i vaig demostrar que si en 30 min han pogut assolir molts coneixements que desconeixien si hagués una persona formada per fer aquestes xarrades informatives per arreu de les escoles aquest nivell de desconeixement baixaria i hi hauria molta més conscienciació i possibles persones que agafin una posició activa en aquest camp i ajudin amb l’erradicació d’aquesta atroç pràctica.
  • En camí d’un canvi? Anàlisi del model i currículum educatiu de Catalunya. (Giovanni Gonzales Asunción – Ins Antoni de Martí i Franquès)
    • El tema d’aquesta recerca és l’educació i l’ensenyament. Concretament es tracta d’un anàlisi del model i currículum educatiu de Catalunya. Els objectius plantejats són conèixer què volen dir aquests dos conceptes, analitzar els problemes de l’ensenyament català i aportar propostes de millora. La hipòtesi principal és “quins canvis concrets del model i currículum català (de l’ESO i Batxillerat) caldrien fer per fer un ensenyament més útil?” i demostrar que “el nostre model educatiu no aporta solucions als nostres problemes i necessitats reals”.
      El cos del treball es divideix en dues parts. Per una banda, la part teòrica on explico les definicions de model i currículum educatiu, i exposo el context històric i social de l’ensenyament català i les aportacions de cinc filòsofs i pedagogs sobre l’educació: Plató, Immanuel Kant, Karl Marx, Maria Montessori i Rosa Sensat. La metodologia emprada d’aquesta part s’ha basat sobretot en una recerca exhaustiva en fonts com llocs web oficials, articles, llibres o notícies relacionades. Per altra banda, la part pràctica consta d’una comparació entre els models escolars finlandès i català, una exposició de les característiques particulars dels models educatius d’altres països, unes enquestes realitzades al professorat i a l’alumnat i unes entrevistes a dos professors de la URV experts en el tema. Com a final de la recerca, he dissenyat un breu currículum propi i he elaborat una sèrie de propostes de canvi per respondre a la hipòtesi partint dels fonaments teòrics i pràctics.
      La conclusió a la qual s’arriba és que hi ha d’haver canvis urgents en el currículum educatiu català. Aquesta investigació pot ser útil perquè és un tema que interessa a tothom i cal que tota la comunitat educativa sigui conscient de la necessitat d’emprendre aquest camí de canvi per fer un ensenyament útil i adaptat a les necessitats del segle XXI.
  • La otra mitad de la generación del 27 (Lucía Rivera Serrano – Ins Antoni de Martí i Franquès)
    • La generación del 27 es un grupo de escritores nacido en torno a la celebración del tercer centenario de la muerte de Luis de Góngora en el año 1927. Cuando se habla de esta generación suelen omitirse los nombres de las autoras femeninas que formaron la Edad de Oro de la literatura femenina española. Ellas forman la otra mitad de la historia. Las mujeres de la generación del 27 fueron transgresoras, valientes, luchadoras e intelectuales. Sin embargo, muchas fueron condenadas al exilio y también al olvido. Entre ellas destacan Las Sinsombrero, grupo de artistas y pensadoras de clase alta o media con un objetivo común: hacer visible la participación de la mujer en la vida cultural e intelectual. Aunque, al mismo tiempo, también hubo mujeres de clase obrera con talento que desarrollaron su labor artística. Un ejemplo de estas es Luisa Carnés, cuya obra está siendo reeditada. Actualmente, ella es considerada por muchos críticos una de las narradoras más importantes de la generación del 27 gracias a su obra Tea Rooms. Mujeres obreras.
  • Colors que atrapen els teus desitjos (Marta García Luengo – Ins Antoni de Martí i Franquès)
    • Aquest Treball de Recerca estudia la possible relació entre la personalitat o energia predominant de cadascú i el color preferent que s’escull a l’hora de comprar productes. Estudia quin és el paper dels colors a les nostres ments i a l’àmbit publicitari i de màrqueting.
  • De 221 a 2, el naixement d’en Tempus i la Incorporea (Meritxell Gavaldà Solé – Ins Antoni de Martí i Franquès)
    • Aquest treball mostra el resultat d’una enquesta la qual es va fer amb l’objectiu de saber quins són el superheroi i la superheroina ideals per la gent. A partir de les respostes obtingudes, es va dissenyar i il·lustrar un superheroi i una superheroina basats en les respostes dels enquestats, i posteriorment es van fer dues animacions per mostrar els poders dels personatges dissenyats. També es va formular una hipòtesi per afirmar o negar al final del treball, aquesta deia, que malgrat tota l’acceptació de diversitat de cossos que hi ha avui en dia, la gent continua preferint uns superherois amb els cànons clàssics, esvelts, prims i mosculats.
  • La filosofia de l’Aikido (Patrícia Ruano Hortoneda – Ins Antoni de Martí i Franquès)
    • L’Aikido és una art marcial originada a Japó, no és competitiva com d’altres i inclou uns valors instaurats per el fundador que es connecten amb la pràctica diària. Fou desenvolupada per Morihei Ueshiba, el qual serà una part important del meu treball. La intenció de Ueshiba fou crear una art que els practicants poden utilitzar com a defensa però també protegint a l’atacant de qualsevol lesió. S’han investigat les bases originals de l’Aikido, i en quines altres creences Ueshiba es va basar per crear-lo. Una conclusió és que el deteriorament a través del temps de l’Aikido fa que l’essència inicial es perdi. L’altra és que l’Aikido ha canviat molt, però els canvis no han estat els mateixos en els diferents estils de l’art marcial.
  • “Idicius” La creación d’un còmic sobre el suïcidi i els trastorns mentals (Sílvia Llambrich Cabrera – Ins Antoni de Martí i Franquès)
    • Els trastorns mentals i el suïcidi poden afectar a qualsevol persona, però molt pocs reben ajuda degut al tabú. Per això he creat un còmic per conscienciar i donar a conèixer com es viure amb aquests problemes i com detectar símptomes.
  • The past we left behind. A deep exploration through historical memory (Verónica Povedano Villarroel – Ins Antoni de Martí i Franquès)
    • This research aimed to produce a historical novel based on real testimonies of the Spanish Civil War and the postwar period in Extremadura. In this way, the intention is to analyze the development of the conflict in Extremadura through first-hand information and later compiled as a literary work.
  • L’essencial és invisible als ulls, videocreació basada en “El petit príncep” de Saint Éxupery (Xènia Oliver Vinuesa – Ins Antoni de Martí i Franquès)
    • Pel desenvolupament d’aquest treball s’ha fet un anàlisi de la part profunda de “El petit príncep” de Saint Éxupery i s’han descontextualitzat els seus missatges profunds i les seves frases i s’han posat en un context totalment diferent per afirmar que el missatge que volia transmetre l’autor tenia una intenció més profunda. S’ha creat una peça de videoart, amb l’essència del llibre a la final de Sardanes de l’any 2019.
  • L’evolució dels partits de dretes a Reus des de la transició fins a l’actualitat (Cristina Arenas Díaz – Ins Baix Camp)
    • Treball de recerca pròpia fonamentada en estadístiques de les eleccions municipals i estatals dels darrers 40 anys, anàlisi de la propaganda electoral, anàlisi de les actes municipals del període i entrevistes a personatges rellevants que han viscut aquesta etapa.
      De tot aquest material s’han extret conclusions, les quals juntament amb l’anàlisi esmentat i la síntesi dels resultats obtinguts, han estat l’objecte del treball.
  • “El centre comercial “La Fira”: cap a un nou model de comerç a Reus (Joan Capdevila Puig – Ins Baix Camp)
    • Històricament, el comerç ha estat per la ciutat de Reus un dels seus punts forts A l’any 2015 es va posar en funcionament un centre comercial en una zona de la ciutat ben diferenciada de la zona comercial tradicional. En aquest treball s’han analitzat els dos models comercials que conviuen a la ciutat i, sobretot, les opcions dels consumidors. En la meva presentació del treball presentaré les conclusions d’aquest estudi.
  • La mujer en el arte, objeto y sujeto (Misericòrdia Arenas Díaz – Ins Baix Camp)
    • Este estudio analiza la función de la mujer dentro del mundo del arte. Consta de dos partes: la primera estudia la representación de la mujer, la visión que el hombre artista ejerce sobre ella y la evolución de esta figura femenina. La segunda parte analiza a la mujer como sujeto artístico. Esta incluye a las artistas más significativas de la etapa contemporánea y entrevistas a mujeres artistas y galerías para comprender un poco más la situación actual.
  • Més Música (Pau Fernández Ariste – Ins Baix Camp)
    • El meu treball de recerca ha constat de dues barts bastant diferenciàdes, en primer lloc, en el marc teòric, vaig fer una recerca sobre la història de l’eduació musical, el context actual, i els valors que se li han otorgat tant a nivell social com a nivell educatiu. En el marc pràctic, vaig fer un treball de camp en una escola de primària, on em vaig disposar a posar en pràctica tots aquells coneixements que havía adquirit en la part teòrica. El projecte, anomenat “Més Música”, va consistir a demostrar si aquells valors que teòricament la música tenia, s’adequaven a la realitat a l’aula.
  • Ballant amb el silenci (Pau Gómez Edo – Ins Baix Camp)
    • En aquest projecte vull demostrar com una persona que pateix una deficiència auditiva pot percebre la música i expressar-la mitjançant la dansa.
      Principalment, m’he basat en dos casos de persones sordes que ballen i competeixen actualment. He mostrat el cas de l’Ivan i el cas de la Rosanna, una ballarina professional que competeix amb el seu marit Joan. Primer, els vaig entrevistar i després vaig enregistrar un dels seus entrenaments. A més, vaig demanar a una parella professional de ball si podien realitzar el seu entrenament, però amb la condició que només un dels membres de la parella pogués ballar escoltant la música amb uns auriculars posats a les orelles. Després vaig analitzar les seves reaccions. Finalment, em vaig reunir amb l’escriptora del llibre “Ballar malgrat els obstacles”, i amb la jutgessa i entrenadora, Isabel Pérez, les quals em van donar les seves opinions sobre aquest tema.
      Els resultats demostren que les persones sordes ballen a través del contacte i la mirada. Una altra conclusió positiva és que no cal sentir la música per a ballar, només és necessari estar molt concentrat i crear molta complicitat amb la parella de ball. A més a més, he arribat a la conclusió que el ball és una bona eina de superació per a les persones sordes.
      En conclusió, aquest projecte posa èmfasi en la idea de la possibilitat de ballar i competir sense sentir el ritme de la música.
  • Customer experience is a must (Anna Chaves Carrillo – Ins Cambrils)
    • El viatge del consumidor de Ricart, una botiga líder en vestits de núvia a Reus des de fa més de quaranta anys. El treball s’envolta sota l’hipòtesi: L’experiència del consumidor i les eines digitals influeixen significativament en la presa de decisions de compra. Aquest conté per una banda l’elaboració d’un marc teòric on s’explica el màrqueting, les seves característiques i el paper que té l’experiència del consumidor dins d’una empresa i com aquesta influencia als seus clients.
      Per una altra banda el treball té una part pràctica amb la col·laboració de Ricart. Amb un treball de camp, una enquesta i unes entrevistes es troben aplicats els conceptes anteriors a la botiga de Ricart. He analitzat quins són les oportunitats, fortaleses i debilitats que té Ricart en l’experiència de la seva consumidora, i així he comprovat la hipòtesi inicial. Per acabar he fet una proposta de valor per a Ricart amb l’objectiu de millorar l’experiència de la seva consumidora i així incrementar les vendes de Ricart.
  • És la societat qui porta les regnes o ballem al so de la publicitat? (Camí Recasens Vernet – Ins Cambrils)
    • És la publicitat la que s’ha adaptat a la societat de cada època o la societat s’ha adaptat a ella?
      A partir d’aquest interrogant he realitzat una investigació que dóna resposta a la pregunta que acabo de formular i que ha verificat o desmentit la tesi que m’he plantejat. Per això, he realitzat una petita investigació sobre la publicitat per tal d’entrar en situació i, seguidament, per situar-nos en el context històric, he investigat els grans artistes del 1800 i 1900 i els moviments que van sorgir en aquells moments, que en aquest cas, és el Modernisme.
      Com a part pràctica, he fet posteriorment l’anàlisi de diversos cartells dels autors més destacats dels anys esmentats anteriorment per veure quina és la intencionalitat que hi havia darrere de cada imatge, del text, els detalls i quines vibracions i sensacions ens transmeten els colors, fet que he realitzat buscant prèviament la teoria de com analitzar un cartell pas a pas per no oblidar-me res.
  • El Ku Klux Klan: la supremacia blanca (Manuela Alejandra Rodríguez Prada – Ins Cambrils)
    • El meu treball, principalment tracta sobre com el Ku Klux Klan, mitjançant els seus desitjos d’implantar la supremacia blanca, va evolucionar de ser un grup local a ser una de les organitzacions més influents i perilloses de tota la història d’Estats Units.
  • Lideratge i empresa. Quin rol ocupa la dona? (Nerea García Sánchez – Ins Collblanc)
    • Aquest treball és una recerca sobre el lideratge a l’empresa on s’explica les claus per dirigir amb èxit les empreses i el poder que aquestes tenen sobre la societat. Tot això sense oblidar el paper que ocupa la dona al món laboral.
  • El joc d’Helena de Troia (Helena Galán Serrano – Ins Comte de Rius)
    • Aquest treball tracta de la creació d’un joc de taula didàctic del mite d’Helena de Troia en el qual es veuen relacionades diferents qüestions de la vida d’aquest personatge, com ara els seus amors, la Guerra de Troia i els diferents déus involucrats en aquest conflicte.
  • El paper de l’agressor en la violència de gènere (Vinyet Arbiol Giménez – Ins Comte de Rius)
    • Amb aquest treball el que he intentat ha sigut esbrinar quins són els factors que influeixen en els agressors, quins programes i entitat existeixen dedicats als agressors i, també, veure l’efectivitat d’aquests programes i la reincidència dels agressors.
  • “En un obrir i tancar d’ulls”: La creació del meu propi monòleg (Iris Cabré Valldosera – Ins El Morell)
    • En aquest treball podreu trobar l’evolució de com es crea i es representa un monòleg. Un treball que està fet amb moltes ganes i il•lusió per demostrar que el teatre no és només la representació d’històries sinó que també és un mitjà de comunicació per transmetre, reflexionar i sobretot emocionar el públic. Amb l’ajuda d’entrevistes i una gran tutora veureu la creació d’allò que des de fa molt de temps he volgut fer. Benvinguts al que hi ha darrere de “En un obrir i tancar d’ulls”, un monòleg que tracta sobre la discapacitat de la meva germana amb la finalitat de fer reflexionar el públic.
  • Una Guerra, un Exili, una Vida. Rere la pista del meu besavi, Rafel Fortuny Magrinyà (Miquel Cavallé Fortuny – Ins El Morell)
    • Amb aquest treball pretenc descobrir la història del meu besavi matern i, per
      tant, part de la meva història i la de la meva família. El que és interessant de la
      figura del meu besavi és que pot exemplificar a la perfecció l’exili de més de
      mig milió de republicans al final de la Guerra Civil Espanyola. Ell, juntament
      amb el seu germà va emprendre la ruta amb rumb al sud de França on estarien
      segurs i lluny del terror franquista. Explicaré el que van suposar els anys de la
      República, la guerra, però sobretot l’exili i l’exemplificaré amb el meu
      avantpassat.
  • Com afecta la superació del càncer de mama? (Aina Lozano Padreny – Ins Els Pallaresos)
    • Quin estil de vida tenen els pacients després de la superació del càncer de mama.
  • La bretxa salarial de gènere a Catalunya (Andrea Alonso Lario – Ins Els Pallaresos)
    • Causes i conseqüències de la bretxa salarial de gènere i possibles solucions a la problemàtica.
  • Avantguardes i creació artística, obres inspirades en moviments d’avantguarda (Mercè Aragonès Mestre – Ins Fontanelles)
    • Aquest treball té com a principal objectiu realitzar creacions artístiques a partir de l’estudi dels diferents corrents avantguardistes desenvolupats al llarg del segle XIX i XX que apareixen a la pel·lícula de Woody Allen Midnight in Paris. Les diferents referències artístiques del film i l’aparició de personatges clau dins la història de l’art, van ser el pas cap a l’anàlisi d’aquests, juntament amb els seus respectius corrents artístics, per arribar a les meves pròpies creacions artístiques avantguardistes.
  • Radiografia de l’extrema dreta (Pep Ferraté Aguilar – Ins Fontanelles)
    • Aquest treball tracta fer una radiografia de l’extrema dreta i de quina manera
      utilitza la música per fer propaganda de les seves idees. He tractat de saciar la
      meva curiositat sobre aquests grups mitjançant la cerca d’informació de les seves
      dinàmiques internes i externes, de cara a l’exterior. He provat també desmentir
      certs tòpics sobre aquests grups i descobrir realment com es desenvolupen,
      quines idees tenen i de quina manera les propaguen. L’objectiu general del
      treball, bé com diu el títol del mateix, era realitzar una radiografia de l’extrema
      dreta espanyola i esbrinar de quina manera utilitzaven la música en el seu favor.
  • Les dones, componien? Una aproximació a la música del Modernisme Català (Agnès Borràs Aragonès – Ins Gabriel Ferrater i Soler)
    • En el meu Treball de Recerca he realitzat una investigació sobre quatre compositores del Modernisme Català: Narcisa Freixas, Isabel Güell, Carme Karr i Lluïsa Casagemas. En la primera part, la més teòrica, hi apareix el context socio-cultural de l’època i la biografia de cada compositora. En la pràctica he realitzat un anàlisi d’una partitura de cadascuna i finalment he fet una petita gravació de les peces.
  • Des dels ulls de la família (Aina Vila Pont – Ins Gabriel Ferrater i Soler)
    • En aquest treball hi ha plasmada la història de la meva família paterna. Una família que va lluitar i va seguir endavant malgrat les adversitats que es van trobar durant el camí. Ens situem anys abans de la Segona Guerra Mundial, una època complicada socialment, políticament i moralment. A través de fotografies i llargues tardes amb el meu pare parlant sobre la família, finalment he pogut ordenar tots els esdeveniments i explicar-los detalladament i alternar-los amb els fets històrics coetanis.
  • Game Over: estratègies per afrontar la por a la mort (Alícia Villa Moreno – Ins Gabriel Ferrater i Soler)
    • La mort és un fet natural amb el que convivim diàriament. Malgrat això, és un tema del que no se’n parla gaire. Les hipòtesis d’aquest treball són que existeixen múltiples estratègies per afrontar la por a la mort i que aquesta és un tema tabú. A partir d’aquest plantejament, s’ha cercat informació sobre el concepte de la mort, com ens afecta i com encarar-la a través de llibres, tesis i pàgines webs. Per comprovar les teories, s’han realitzat una enquesta i entrevistes. La conclusió d’aquest treball és que hi ha diverses estratègies per afrontar la por a la mort i que efectivament, aquesta és un tema tabú actualment, tot i que hi ha la consciència que no hauria de ser-ho. D’altra banda, el treball està encarat a cumplir l’objectiu principal: aprendre a viure millor a través de la conscienciació de la nostra mortalitat.
  • Generació rere generació: botigues centenàries de Reus (Anna Casas Molner – Ins Gabriel Ferrater i Soler)
    • En som conscients del gran nombre de comerços centenaris que perduren avui en dia? Des de sempre la ciutat de Reus s’ha conegut com una ciutat purament comercial. Actualment, hi ha més comerços centenaris dels que pensem i seria interessant conscienciar-nos de la importància local que aquest fet implica per la ciutat. Mitjançant entrevistes als comerços he aconseguit redactar la història de cada botiga i fent enquestes a la població he extret conclusions molt interesants.
  • Alguna cosa se’ns escapa de les mans… Què és? És estrès? (Blanca Piñol Costa – Ins Gabriel Ferrater i Soler)
    • En aquest treball sobre l’estrès juvenil, s’ha volgut investigar quina és l’edat i el gènere dels joves que més en pateixen i quin és el motiu principal, per això s’ha partit de la hipòtesi següent: Potser pateixen més estrès les noies d’edats compreses entre 16 i 18 anys i potser és degut a que són unes edats entre les que sorgeix molta pressió a l’hora d’escollir el camí pel qual volen dirigir la seva vida i el seu futur i sobre tot també pels estereotips que ha imposat la societat que afavoreixen la baixa autoestima. Per fer-ho, s’ha enquestat a 130 joves entre 13 i 20 anys aproximadament i se’ls hi han preguntat diversos aspectes de la seva vida i d’ells mateixos per poder afirmar o refutar la hipòtesi formulada inicialment.
  • La màgia i el seu procés artístic (Daniel Crespo Domínguez – Ins Gabriel Ferrater i Soler)
    • El meu Treball de recerca tracta sobre la màgia i la creació d’un espectacle màgic.
      Aquest misteriós art tan encisador i poc conegut és una barreja d’emoció, percepció i sentiments que transporta l’espectador a un món d’il·lusió i fantasia on tot és possible.
      Aquí explico els secrets més profunds d’aquest meravellós art, juntament amb les habilitats que ha de tenir un mag per crear un espectacle del no res.
  • Els desnonaments: La veritat darrere una sentència (Laia Vallverdú Pulido – Ins Gabriel Ferrater i Soler)
    • En aquest treball es defineix el concepte de desnonament i s’explica què és el desnonament express. S’analitza el seu impacte en Espanya i Catalunya i es descriuen les diferents causes que poden provocar un desnonament. S’explica la tramitació d’una demanda i el procés que aquesta segueix fina a arribar a la seva resolució, així com també es descriu el funcionament d’un judici verbal per desnonament. A més a més s’expressen els punts de vista sobre el tema de dos experts en el camp de la justícia. Tot amb l’objectiu de poder posar-me en el lloc d’un jutge en un cas de desnonament. Finalment es presenten els resultats de l’aplicació de la investigació en processos reals i les conclusions extretes.
  • Una campanya publicitària, Forever and ever Dior (Marina Moreno Pujol – Ins Gabriel Ferrater i Soler)
    • S’han dut a terme diversos passos per tal d’elaborar una campanya publicitària sobre la fragància Forever and ever de la famosa empresa d’alta costura Christian Dior. El primer pas ha estat buscar informació sobre la publicitat i les seves tècniques. Més endavant, s’han completat dos briefs per tal d’enfocar la campanya. Seguidament, s’han realitzat les accions de la campanya, les quals són (per ordre d’elaboració), un spot d’un minut aproximadament, un altre d’uns vint segons per a emetre en la televisió i un de nou segons en versió vertical per a penjar a les històries de la plataforma “Instagram”, un gràfic amb la principal finalitat de posar-lo en mupis al carrer, una pàgina web amb la funció de proporcionar la informació essencial sobre la campanya, un concurs, per difondre l’existència de la fragància i, per últim, un esdeveniment on hi assistiran celebritats, les quals popularitzaran el producte.
  • VOGUE: la bíblia de la moda (Natàlia Roca Castro – Ins Gabriel Ferrater i Soler)
    • L’objectiu d’aquest treball és la realització d’una revista de moda inspirada en Vogue utilitzant l’aplicació InDesign. Per realitzar-la s’ha fet un estudi exhaustiu de la seva estructura, seccions i publicitat de la revista: es va haver de buscar informació sobre la revista de moda més coneguda i que té com a propietària l’editorial Condé Nast i així entendre el perquè de la seva evolució. Finalment, com a part pràctica, es va haver de redactar articles, fer fotografies i escollir els anuncis publicitaris que després formarien part de la revista, i així aquesta es maquetaría.
  • Sentiments de traïció: procés de creació i construcció d’un curtmetratge (Xènia Franco Martínez – Ins Gabriel Ferrater i Soler)
    • En aquest projecte es presenta pas a pas i amb detall la producció d’un curtmetratge ambientat en la guerra civil espanyola i basat en la cançó “Un secret que t’havia de dir” del grup català Brams. En el treball es mostra tot l’inici del projecte; la idea principal i el punt de partida, fins el final d’aquest; mostrar el curtmetratge ja acabat, passant, entre d’altres, per la creació del guió, el storyboard, els vestuaris i la realització del muntatge.
  • PortAventura… T’atreveixes a viatjar? (Yens Dickmans – Ins Gabriel Ferrater i Soler)
    • Aquest treball de recerca segueix tot el procés de creació d’un anunci publicitari de forma audiovisual destinat al parc d’atraccions PortAventura PARK. Es mostra el trajecte des de la seva concepció, passant per la planificació, la gravació, l’edició i la campanya publicitaria.
  • Hablemos de ellas. Algunos cuentos de Emilia Pardo Bazán (Mireia Jiménez Indias – Ins Gaudí)
    • En el presente trabajo se ha estudiado la figura de Doña Emilia Pardo Bazán, especialmente su faceta de cuentista. Se han seleccionado quince cuentos protagonizados por mujeres que presentaban algún tipo de violencia con el fin de hacer un análisis psicológico y social de esas relaciones tóxicas dentro y fuera del matrimonio. Nos pareció un tema, por desgracia, de mucha actualidad e interpretarlo a la luz de los primeros ecos feministas de finales del siglo XIX ha resultado al menos revelador. Doña Emilia no solo se limita a poner en evidencia la lacra social que ello implica sino que propone unos modelos de mujeres la mayoría de las veces fuertes, luchadoras, capaces de sobreponerse o de escapar del maltratador. Esa mirada enérgica de la escritora gallega nos ha parecido muy interesante. Por supuesto, no siempre es así: algunas mujeres de sus cuentos sucumben ante el maltrato.
      El trabajo recoge algunas de las figuras emblemáticas de la lucha feminista de finales del XIX y principios del XX. Así mismo aporta documentación sobre los escritos de la condesa que revelan su defensa de los derechos de las mujeres y su lucha por la igualdad: el prólogo a la obra de John Stuart Mill, La esclavitud femenina, así como algunos artículos periodísticos publicados en el Nuevo Teatro Crítico, revista literaria que ella misma dirigía.
  • Els estereotips de gènere en el món laboral (Cristina Roset Prats – Ins Jaume Huguet)
    • Com dibuixaries una camionera? Tanca els ulls i imagina’t una bombera. Com han estat aquestes imatges? Al llarg de tot aquest treball sobre els estereotips de gènere s’exposen els motius d’aquestes en qualsevol sector i el per que de seguir vigents en ple 2020. Es plasma un repàs de tota la història del feminisme fins a arribar a l’actualitat, on podreu llegir experiències de totes aquelles dones que van fer un primer pas valent en el seu àmbit per demostrar que elles també podien fer-ho i l’opinió de gent especialitzada en temes de gènere. En el cas de Valls, també hi trobarem dades reals sobre la distinció de gèneres depenent de la feina realitzada.
      El treball finalitza aclarint que els estereotips, tot i seguir molt vigents en el nostre dia a dia, poc a poc es van eradicant gràcies a l’educació, lluites socials, mesures legals, representació femenina…
  • Un tomb per la Batalla de l’Ebre (Enric Gilabert Martí – Ins Jaume Huguet)
    • En aquest treball de recerca, titulat “ Un tomb per la Batalla de l’Ebre ”, podràs trobar un resum de la Batalla de l’Ebre centrat més en el caire militar de la batalla que no pas des d’una perspectiva més política. Així doncs, després d’una primera contextualització dintre del marc polític nacional i internacional, s’aprofundeix en la vessant militar i estratègica de la Batalla. Per tant, es comença per una explicació dels preparatius de la batalla que dona lloc a la primera ofensiva republicana, el forçat canvi d’estratègia republicà en perdre la iniciativa, defensant-se de les diverses contraofensives nacionals, per acabar explicant les conseqüències de la Batalla.
      L’objectiu final del treball s’aconsegueix sintetitzant tots els coneixements desenvolupats, en un joc de taula que ha de permetre a les noves generacions aprendre d’una manera més dinàmica i lúdica sobre una de les batalles més cruels i decisives de la Guerra Civil. Té la intenció també d’ajudar a que no quedi en l’oblit el sacrifici de tota una lleva que va lluitar en defensa dels seus ideals i de la seva pàtria.
  • Aprilsouls: un projecte fotogràfic. (Abril Barbosa Vilà – Ins Jaume I)
    • El meu treball de recerca consisteix en un projecte fotogràfic en relació a quatre conceptes: Puresa, Bellesa, Intimitat i Fortalesa. El meu objectiu principal és la recerca d’un llenguatge personal a través de la fotografia en relació al retrat psicològic, i la creació d’un primer book fotogràfic: Aprilsouls.
      Darrere d’aquest book final, trobem una documentació prèvia envers a diferents referents del món de l’art i la fotografia, que destaquen precisament pel seu treball en el retrat psicològic, un procés fotogràfic i sobretot, un procés d’auto-coneixement i creativitat.
      En la presentació del treball, parlaré sobre l’evolució d’aquest i la meva experiència personal. Explicaré què he après, els entrebancs i dificultats que m’he trobat, com he enfocat i organitzat la feina i consells a l’hora de realitzar un treball de recerca.
  • Manual per a fer un curt. La creació d’Entelèquia (Alejandro De Cos Román – Ins Jaume I)
    • El meu TDR gira entorn de la creació del projecte audiovisual “ENTELEQUIA”. També podreu veure el procés creatiu d’un curtmetratge, com es fa pas per pas per poder tindre un producte ambiciós i amb qualitat, treball d’actors, alguns consells cinematogràfics, i també la part més humana d’un rodatge, on tres joves amb uns recursos limitats van decidir fer cinema.
  • L’organització territorial a Espanya (Javier Galán Roldán – Ins Jaume I)
    • En aquest Treball es busca determinar si es podria considerar el model territorial espanyol actual com a un estat federal, tot comparant amb la República Federal Alemanya, a partir de les constitucions d’ambdós països, aspectes com les competències regionals i estatals, la història dels models o el funcionament dels estats.
  • Reivindicacions feministes en la literatura catalana del segle XX (Núria Arós Bonet – Ins Jaume I)
    • Seduïda per l’estudi dels inicis del feminisme, n’he buscat les arrels en la literatura catalana del segle XX, llegint un llibre de cadascuna de les cinc escriptores catalanes escollides: Caterina Albert (Víctor Català), Maria Aurèlia Capmany , Mercè Rodoreda, Montserrat Roig i M. Mercè Marçal i he analitzat diferents opinions de crítics literaris sobre aquestes obres, sempre des de la vessant feminista.
      La meva és una mirada agraïda a totes aquelles dones escriptores que van tenir la valentia de denunciar el paper de la dona en la societat en el seu temps, contribuint d’aquesta manera a visibilitzar la manca de drets i les moltes obligacions que des de ben petites s’inculcaven a les dones.
      L’objectiu és destacar el paper actiu de divulgació que la literatura ha tingut en la lluita feminista, de manera conscient i oberta i de vegades de manera inconscient, reflectint l’ agra realitat quotidiana que, en veure-la escrita, moltes dones podien sentir-se identificades; reflectint també, històries de superació i alliberament.
  • Cultivem segones oportunitats (Aina Fargas Saladié – Ins Joan Guinjoan i Gispert)
    • Disseny i projecte d’un hort social al municipi de Riudoms. Crear un espai per a fomentar la inclusió social dins el municipi i proporcionar ajuda a aquelles persones que es trobin en situacions econòmiques greus o desafavorides.
  • Del carrer a l’aula. Proposta de treball sobre l’ensenyament del feminisme (Roger Dalmau Jiménez – Ins Joan Guinjoan i Gispert)
    • La part teòrica d’aquest treball acull un breu análisi sobre diversos conceptes d’un problema de carrer, com és el masclisme i la resposta que aquest ha rebut, el feminisme.
      Pel que fa a la part pràctica, inclou l’elaboració d’un programa dirigit cap a l’alumnat de secundària, que parla sobre una proposta per educar la joventut en clau feminista.
  • La Joventut Nacionalista de Catalunya “Escola de patriotes”, trayectoria nacional i fundació de la JNC la Selva del Camp (Arnau Llambrich Figols – Ins Joan Puig i Ferreter)
    • En el meu tribal analitzo la trajetòria històrica que ha tint la Joventut Nacionalista de Catalunya des de la seva fundació, i com vam fundar el col·lectiu local de la Selva del Camp.
  • La cultura japonesa a través de l’anime. Kimi ni Todoke. (Meritxell Barbarà Madrid – Ins Joan Puig i Ferreter)
    • El meu treball tracta de com en els animes, concretament Kimi ni Todoke, s’hi reflecteixen aspectes de la cultura japonesa i quins són aquests.
      Els objectius d’aquest treball han estat veure que la cultura japonesa queda reflectida en els animes i quins aspectes d’aquesta s’observen concretament en l’anime Kimi ni Todoke, i veure mitjançant una enquesta com els nois i noies de primer d’ESO de l’Institut Joan Puig i Ferreter saben què és l’anime i quin ús en fan en el seu dia a dia.
      Al fer aquest treball he aconseguit posar en relleu, explicar i fer visibles diversos aspectes propis de la cultura japonesa que en un primer moment poden passar desapercebuts al mirar l’anime Kimi ni Todoke.
  • Saevitia versus Misericordia. Els Decrets de Nova Planta segons Maquiavel (Issam Oudriss Hajji – Ins Josep Tapiró)
    • El treball consisteix en una anàlisi del Príncep (1527) de Maquiavel. Per altra part, és contraposa aquest pensament amb les lleis implantades pel Decret de Nova Planta de Catalunya (1716). Finalment, és fa un breu recorregut pels diferents ordenaments jurídics relatius al autogovern de Catalunya fins a dia d’avui.
  • La força del relat. (Carla Plaza Sans – Ins La Mar de la Frau)
    • Anàlisi lingüística dels fets de l’1 d’octubre des del punt de vista de diferents mitjans de comunicació. tant nacionals com internacionals.
  • La Metodologia Montessori aplicada a l’educació especial (Nayra Criales López – Ins La Mar de la Frau)
    • Explicació de la Metodologia Montessori basat en l’educació especial.
  • L’evolució de la música al llarg de la història (Li Pla Matias – Ins Lluís Domènech i Montaner)
    • Este trabajo lo dividiré en dos bloques: en el primero, explicaré brevemente la evolución de la música desde sus orígenes hasta la edad contemporánea. Citaré diversos instrumentos que han sido encontrados y conocidos a lo largo de la historia, y algunas manifestacions, como por ejemplo, los juglares.
      En la segunda parte, trataré de analizar la música contemporánea a partir de los años 50. Para ello comentaré, brevemente, la evolución de algunos de los grupos y solistas más importantes, tanto en el ámbito internacional, como en Catalunya.
  • Mercè Rodoreda; dones, secrets i flors. (Maria Escuté Sorokina – Ins Lluís Domènech i Montaner)
    • El meu treball de recerca es basa en l’anàlisi psicològic dels personatges femenins de Mirall Trencat i en l’estudi de la vida de l’autora, Mercè Rodoreda i Gurguí.
  • Auschwitz (Paula Monteserin Chaves – Ins Lluís Domènech i Montaner)
    • L’Holocaust va ocórrer dins de el context de la Segona Guerra Mundial, que va ser el conflicte més gran i destructiu de la història. Els nazis consideraven que els jueus eren el major perill per a Alemanya, per això els jueus van ser les principals víctimes del racisme nazi. Per 1945, els alemanys ja havien assassinat aproximadament a dos de cada tres jueus europeus com a part de la “solució final” segons la política nazi. El que he volgut aconseguir amb aquest treball és informar del que va passar en aquella època i relacionar-lo amb el llibre que he escollit.
  • El mite d’Orfeu al cinema (Lidia Yagüe Escribano – Ins Marta Mata)
    • Treball sobre l’anàlisi i comparació d’un parell de pel·lícules amb el mite d’Orfeu i com aquestes reflecteixen la història grega original. Són les diferents adaptacions cinematogràfiques fidels al mite original o les adapten al temps que van ser rodades?
  • La meva producció musical: “Mariposas” (Irene Colmenero Fernández – Ins Narcís Oller)
    • El procés de creació de la meva producció musical és analitzat teòricament i posat en pràctica en aquest treball, amb la finalitat o objectiu principal de realitzar una recerca de conceptes i tècniques per a la introducció d’una producció musical, i posteriorment, presentar la meva pròpia. Aquest treball pretén arribar al màxim de persones possibles, amb l’objectiu de crear una producció destinada als futurs consumidors. Tant el desenvolupament de la meva producció musical com les tècniques que he utilitzat per arribar a crear-la faran possible una proposta de valor atractiva, original i diferent. La recerca que he efectuat vol servir d’ajuda per tots aquells músics que vulguin posar en marxa la seva creació i producció musical i no saben com fer-ho. Aquest treball conclou amb tots els objectius inicialment plantejats complerts.
  • L’evolució d’un nen cec a una classe ordinària. (Laia Sardà Grau – Ins Narcís Oller)
    • En aquest treball descriuré l’evolució d’un nen cec a una classe ordinària durant l’etapa d’Eduació Infantil, concretament P-3 i P-4, amb la finalitat de conèixer com es duu a terme l’inclusió d’aquest nen, quines són les persones implicades en el procés i com es coordinen.
  • Els autònoms a Valls (Marc Garcia Torregrosa – Ins Narcís Oller)
    • Aquest treball tracta sobre els autònoms de Valls, on es profundeix i es resol la pregunta de si surt o no fer-se autònom.
  • L’agricultura és un treball per a joves? (Remei Garcia París – Ins Narcís Oller)
    • És un treball on s’intenta esbrinar quina serà la viabilitat econòmica d’una explotació agrària d’avellaners, començant des de zero; en una finca de 10 hectàrees.
      Es vol saber quina és la inversió inicial, els costos associats en l’agricultura, la maquinària necessària, i els ingressos que s’obtindrien.
      I finalment, fer una comparativa de l’any 1 i l’any 10.
  • Brexit: Context, Causes i Esdeveniments Posteriors (Albert López Busca – Ins Pons d’Icart)
    • Aquest treball de recerca pretén contextualitzar la sortida del Regne Unit de la Unió Europea gràcies a la històrica relació entre ambdós potències. A més, s’analitzarà el referèndum que portà al inici del Brexit així com les seves causes i els esdeveniments posteriors que va causar.
  • La cultura japonesa en las películas de Hayao Miyazaki (Júlia Riola Hernández – Ins Pons d’Icart)
    • Aquest treball analitza les pel·lícules de Hayao Miyazaki i els elements culturals i religiosos que hi apareixen.
  • Macià Mallol Bosch, polític i emprenedor tarragoní (Leo Broadhurst Mallol – Ins Pons d’Icart)
    • Un treball dedicat a la figura de Macià Mallol Bosch, personalitat rellevant del segle XX a Tarragona.
  • Una gran aposta: teràpia amb animals (Marina Virgili Rofes – Ins Pons d’Icart)
    • Treball dedicat a la investigació, el reconeixement i l’estudi de les teràpies animals, els seus usos i beneficis.
  • Connectats o atrapats? (Núria Pozo Filipe – Ins Pons d’Icart)
    • Recerca i coneixement dels efectes que té l’ús del mòbil en la nostra societat
  • El món del veganisme (Andrea de la Peña López – Ins Ramon Barbat i Miracle)
    • Segur que has escoltat parlar del veganisme, però què és realment? És una dieta? Una moda? Per què la gent és vegana? Si vols conèixer més sobre què és i tot el món relacionat, des de quina relació té amb el medi ambient o els seus objectius, aquesta és la teva presentació.
  • La nova escola rural (Maria López Marco – Ins Ramon Barbat i Miracle)
    • El treball tracta sobre l’escola rural, com es defineix, classes i característiques. És una escola amb un gran valor pedagògic, innovadora, inclusiva, familiar, propera i arrelada a l’entorn. És una escola d’èxit i de futur.
  • L’evolució de la criança al llarg dels segles XX i XXI (Salma Merroun – Ins Ramon Barbat i Miracle)
    • Segur que alguna vegada t’hauràs preguntat si ha hagut canvis entre la teva educació rebuda pels teus pares i la que van rebre ells/es. Al meu treball he analitzat les diferències, noves problemàtiques que han aparegut als últims anys, a més de contrarestar amb testimonis de mares.
  • El preu de ser republicà en l’època nazi (Carla de Ramon Haro – Ins Ramon Berenguer IV)
    • El nazisme també va afectar a Espanya i he volgut mostrar-ho mitjançant les vivències i dificultats dels republicans espanyols en els camps de concentració
  • Roba Estesa. La rebel·lió de les del folk calentó: anàlisi comparativa de tretze cançons. (María Lis González Mestre – Ins Ramon Berenguer IV)
    • Amb l’octet tarragoní al davant, i després d’haver escoltat algunes de les seves
      cançons més conegudes, vaig decidir que l’objecte de la meva investigació se-
      ria analitzar el contingut de les composicions de temàtica feminista del grup per
      intentar trobar-hi la relació amb la qüestió de què parteixo: “Les cançons po-
      den influir en l’statu quo de la societat perquè avanci?”
  • Desigualtats en el futbol femení (Chaimaa Khouya – Ins Ramon de la Torre)
    • El meu treball tracta d’una comparació entre el futbol femení i el futbol masculí. Aprofundint més, busco les desigualtats que hi ha entre els dos gèneres i faig un anàlisi per dir on sorgeixen i ofereixo possibles millores.
  • Les dones a l’època del Franquisme (Lidia Pérez Alcaide – Ins Ramon de la Torre)
    • Anàlisi de diverses figures femenines rellevants durant en franquisme i la repressió que van tenir.
  • Casal d’Aragó (Nil Fortuny Garrido – Ins Ramon de la Torre)
    • És un recull biogràfic dels diferents reis del Casal d’Aragó en format de línia dinàmica del temps. Aquesta eina ens permet “viatjar en el temps” i conèixer les etapes i reis del Casal. També consta d’una pàgina web enllaçada a la Línia en la qual també s’hi emmagatzema la informació.
  • Voluntariado: Herramienta mágica de cambio (Eira Serrano Martin – Ins Salvador Vilaseca)
    • Mi trabajo, como bien indica en su título, habla sobre el voluntariado y todo lo que este conlleva. Desde su historia e inicios, pasando por cómo ser voluntario y el perfil y características que tiene una persona voluntaria. También cómo podemos observar el voluntariado en el mundo cinematográfico y en nuestro día a día. Por último, doy a conocer fundaciones de voluntariado en Cataluña, y una en especial desde dentro realizando un diario y ensayo personal.
  • Shyness: everything that people hide. (Meritxell García Casas – Ins Salvador Vilaseca)
    • Shyness is a feeling that affects many teenagers. Insecurities, fears and low self-esteem are aspects that can dominate their personality, being the main causes for hiding everything they think and feel. So, in this project, we will focus on the positive evolution that a shy person can carry out to overcome his or her shyness.
  • El doblaje: Cómo ser actor / actriz de doblaje (Paula Pinar Bonillo – Ins Salvador Vilaseca)
    • Mi trabajo de investigación se titula “El doblaje: Cómo ser actor / actriz de doblaje”. Y con él pretendo indagar y despejar todo tipo de dudas sobre la profesión del doblaje, además de dar a conocer sus salidas profesionales. Puesto que la voz en el mundo del doblaje es el ítem principal es conveniente saber cómo controlarla y cuidarla, además de estar informado sobre qué conocimientos son necesarios para llevar a cabo dicha profesión.
  • El franquisme i les dones represaliades. (Alexandra Baird Darder – Ins Sant Pere i Sant Pau)
    • Homenatge i contribució a la visibilització d la repressió cap a les dones durant el règim franquista.
      Un dels principals motius del treball és que a Catalunya hi va haver una violència de dimensions especials a altres comunitats de l’estat.
  • La batalla de l’Ebre. Una visió des del punt de vista dels supervivents (Anna Lainez Buil – Ins Tarragona)
    • Aquest estudi tracta de la Guerra Civil espanyola i una de les seves últimes batalles, la de l’Ebre. Aquest fet està explicat des de diferents punts de vista: el d’un soldat, el de un supervivent que va haver de fugir tant de de republicans com dels franquistes i finalment des de la vila combatent.
  • L’essència del porter de futbol sala. Una posició infravalorada? (Laia Gómez Sánchez – Ins Tarragona)
    • En aquest treball de recerca, l’autora tracta d’avaluar la disputa sobre els porters de futbol sala. L’estudi ha estat realitzat entre el 2019 i el 2020, on ha tingut com a objectiu mostrar la complexitat i demostrar la hipòtesis sobre la infravaloració cap als porters del futbol sala i potenciar més l’esport del futbol sala, i l’esport femení. Dins de l’anàlisi trobem una explicació base sobre l’esport per tal de poder entendre-ho tot millor.
      El treball ha estat dividit en dues parts, una primera molt més analítica, on hi ha història de l’esport, la normativa, els fets que diferencien al porter, els entrenaments específics i les qualitats que són més necessàries per a exercir en aquesta posició.
      D’altra banda, la segona part, que ha sigut molt més practica consta d’un seguit d’entrevistes a especialistes d’aquest mon, els qual tenen molta experiència i estan formats. També trobem la realització d’una enquesta per a un àmbit més ampli on es descobreix l’opinió social sobre el porter. I per últim una tasca de recerca per molts clubs on s’ha investigat sobre la importància que els hi donen als seus porters, on descobrim si estan o no ben cuidats.
      Finalment, en el present estudi, podem reflectir l’assoliment dels objectius marcats per a la recerca, un treball, amb el qual es consciencia al lector el valor que tenen el porters.
  • El dibuix infantil com a eina diagnòstica (Laura Marín Román – Ins Tarragona)
    • Aquest treball pretén comprovar si el dibuix infantil és una bona eina per a diagnosticar problemes emocionals i psíquics, però també per descobrir si les relacions que mantenen els nens amb els seus familiars són adequades o conflictives.
      Per aconseguir aquest objectiu he recollit mostres del “Dibuix de la Família”, realitzades per nens de tercer i quart de primària de l’Escola Santa Salvador de Tarragona. Les meves hipòtesis han estat contrastades analitzant el traç, la forma, la mida, la disposició… d’aquests dibuixos i exposant els nens a un qüestionari posterior a la realització d’aquests.
  • Collage: l’edició d’un llibre (Montserrat Plana Cargol – Ins Tarragona)
    • Collage és el títol amb què he anomenat la meva primera obra, una recopilació de més de 70 escrits, on lírica, narrativa i teatre es combinen alternant colors i formes. En aquest treball explicaré tot el procés d’edició del llibre, parlant de la seva digitalització per fer-ne una futura publicació.
      L’objectiu d’aquest TDR consisteix a transformar per mitjà de l’edició i la il·lustració, el projecte inicial que vaig fer a mà, per a obtenir-ne la impressió de Collage. Per tant, donar a conèixer tot el procés, des del seu naixement fins a l’edició del llibre Collage. Aquest es caracteritza per estar escrit en castellà, llengua no materna i per dividir-se en dues parts, l’amorosa i la reflexiva.
      Si analitzem les diferents fases, l’edició inicial va ser tota manual, passant després per tot el procés de digitalització, a partir de la transcripció del text, creant el primer esborrany i fent-ne la selecció de recursos, fins arribar a l’actualització del format, revisant-lo i posteriorment obtenint la impressió del llibre.
      Ha estat, doncs, molt interessant l’evolució que Collage ha fet, tot veient la comparativa del disseny original amb el format digital final, fruit d’una tasca molt entretinguda i laboriosa. Espero poder gaudir en un futur no molt llunyà, d’experiències similars, però des d’una faceta professional.
  • Procés creatiu d’una novel·la (Sergi Olivet Gimeno – Ins Tarragona)
    • Escriure una novel·la no és només seure en una cadira i començar a escriure, és un procés molt més complex i moltes vegades resulta esgotador mentalment. Cada escriptor té la seva forma de fer les coses, el seu mètode per començar una novel·la i acabar-la i la seva manera de viure el propi art. Tot el procés que suposa la creació artística, des de la primera idea fins al producte final, en diem el procés creatiu.
      En el següent treball, tenint en compte el marc teòric, es va realitzar una investigació i comparació dels processos creatius de diferents tipus d’escriptors, des d’escriptors mundialment famosos com Stephen King, com altres menys reconeguts però molt talentosos. Afegint la pròpia aportació d’una novel·la i el procés creatiu de l’autor del treball, vaig arribar a unes conclusions.
  • Sneakerhead: “El món de les Sabates” (Sebastián Valdés Gómez – Ins Torreforta)
    • El meu treball consisteix en l’aprofundiment del món del col·leccionisme de les sabates esportives, les sneakers. Parlo des de l’inic del calçat i la seva evolució fins als models actuals de calçat. A continuació, faig un breu estudi respecte a les sabates esportives. Després, dedico tots els meus esforços a les sabates de la marca Jordan. Finalment, per arrodonir el meu treball faig dos dissenys de sabates per a la marca Jordan.
  • Com es dirigeixen les pel·lícules (Andrea Corral Estévez – Ins Vila-seca)
    • És tracta d’un treball que parla del procés pel qual passa una pel·lícula des de l’escriptura del guió fins que la podem veure a la pantalla gran.
  • És justa la ley contra la violència de gènere? (Salma Guemmout Tangi – Ins Vila-seca)
    • El meu treball va sobre si la llei de violència de gènere és realment efectiva. És un tema que té gran importància dins de la nostra societat. Podreu apendre molt sobre que significa i que implica la violència de gènere a més de la seva llei. La part pràctica reflecteix molt bé el treball en general. Espero sincerament que el treball sigui útil per que la gent pugui obrir el ulls i sigui mes consciente del gran problema que tenim actualment.
  • The economy and the social impact of basketball: from the NBA to CB Vila Seca (Stefan Dabija – Ins Vila-seca)
    • El meu treball, redactat en anglés, tracta de comparar i relacionar com funciona una gran lliga i empresa com és l’NBA amb un club local, el CB Vila Seca. Per fer això he estudiat el vessant econòmic i social de ambdues organitzacions i les he comparat a la meva part pràctica.
  • Color d’olor de poma. La sinetsèsia. (Zaíra Aparisi González – Ins Vila-seca)
    • Isaac Newton, va ser el primer a plantejar la sinestèsia amb la creació d’un teclat musical que projectava colors. Les persones tenim cinc sentits, i cadascun d’ells està relacionat amb un sentit, per exemple, el sentit de la vista està lligat als ulls. En la sinestèsia hi ha un intercanvi sensorial entre els sentits i els òrgans receptors de l’estímul. La sinestèsia grafema-color és la més comuna entre la població sinestèsia (és calcula que un 4% de la población mundial té aquest tipus de capacitat).