3r torn Càpsules formatives i itineraris: 18 d’abril al 30 de juny

Les càpsules i els itineraris s’ofereixen en tres torns. El 3r torn comença el dilluns 18 d’abril i estarà actiu fins al 30 de juny.

Tenen per objectiu dur a terme una formació concentrada en un termini curt de temps.

Poden ser de 5 hores (Nanokudis), de 10 hores (Kudis), que es corresponen a formació de nivell bàsic de competència digital docent, o de 15 hores (Macrokudis). Les càpsules es poden realitzar en format itinerari i certificar 25 h o 30 h. Per inscriure’s a les càpsules cal accedir a Odissea.

Enllaç a Odissea

Mentors i mentores digitals. Convocatòria oberta

Es convoquen 157 places de mentors/ores digitals per impulsar la digitalització dels centres educatius catalans. Es tracta d’una de les principals actuacions del Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023.

El termini per presentar les sol·licituds és fins al 22 d’abril de 2022.

Enllaç a l’oferta a ATRI

Enllaç a la informació: http://xtec.gencat.cat/ca/centres/mentors-digitals/

La figura del mentor/a digital s’encarregarà d’acompanyar, implementar i avaluar l’estratègia digital als centres. Concretament, a través de l’acompanyament dels mentors/ores, es capacitarà el professorat en competències digitals en el marc del projecte educatiu del centre; s’acompanyarà a la comissió digital en l’elaboració de l’estratègia digital de centre i es durà a terme una formació interna per assolir la competència digital.

Què i com avaluar: la rúbrica d’un sol punt

Autoria: TILC Tractament Integrat de la Llengua i continguts

La rúbrica de punt únic o d’un sol punt és menys coneguda que les taules de gradació d’indicadors, que coneixem amb el nom genèric de rúbriques. La diferència essencial és que la rúbrica de punt únic només conté els criteris d’avaluació, en una columna central, i dues columnes en blanc a banda i banda, per tal que l’alumnat escrigui els aspectes positius (“què he après”) i a l’altra columna els aspectes susceptibles de millora (“què he de millorar i com ho puc fer”).

Els avantatges d’aquesta rúbrica, essencialment, són dos: d’una banda, no requereixen una gradació d’assoliment que sovint és difícil d’establir. Però, sobretot, el seu atractiu és que obliguen l’alumne a reflexionar sobre el treball que està avaluant (en moments d’autoavaluació o de coavaluació) i a pensar què caldria fer per millorar-lo. És, per tant, un bon instrument per treballar l‘autoregulació de l’aprenentatge, que es percep més allunyat del vessant qualificador de l’avaluació i més proper a orientar la millora que cal fer.

Font de la imatge: Pernille Ripp

Recursos per a l’acollida d’alumnat desplaçat d’Ucraïna

RECURSOS: 1. Acollida alumnat desplaçat d’Ucraïna actualitzats de forma permanent.

Materials de la coordinació dels ELIC de comarques Gironines

Protocol d’acollida i materials per a l’alumnat desplaçat d’Ucraïna
(accés a través del Portal de centre amb identificació GICAR)

Recull de recursos provinent de la coordinació ELIC… Llegeix més»