9. Xarxa de Competències Bàsiques

CENTRES DE LA XCB DE LA SELVA II 

INS R. Coll i Rodés (Lloret de Mar)

Xarxa 0

ESC Quatre Vents (Blanes)

Xarxa 13 (des de 20-21)

ESC Mn. Joan Batlle (Blanes)

Xarxa 13 (des de 20-21)

ESC Pinya de Rosa (Blanes)

Xarxa 13 (des de 20-21)

ESC Sa Forcanera (Blanes)

Xarxa 13 (des de 21-22)

INS Sa Palomera

 (Blanes)

Xarxa 13 (des de 22-23)

ESC Napoleó Soliva

 (Blanes)

Xarxa 13 (des de 22-23)

  • Pla de treball de “La Xarxa” Curs 2022-2023 (enllaç)
  • CALENDARI XCB 2022-2023 (enllaç)

FORMACIONS XCB curs 2022-2023

28 de setembre de 2022 Sessió 0. Trobada virtual amb les persones que s’incorporen el curs 2022-23 a La Xarxa.
PRIMERA PART SEGONA PART Material treball
19 de setembre de 2022  

Perspectiva de gènere

Novetats del nou currículum

Primera sessió  XdC13

23 de novembre de 2022  

Universalitat del currículum

Informes qualitatius d’avaluació

Segona sessió XdC 13

25 de gener de 2023 Ciutadania democràtica i consciència global Concreció projecte globalitzador 1 Tercera sessió XdC 13
1 de març de 2023 Aprenentatge competencial Concreció projecte globalitzador 2 Quarta sessió XdC 13
19 d’abril de 2023 Qualitat de l’educació lingüística Informes d’avaluació & evidències Cinquena sessió XdC 13
24 de maig de 2023 Benestar emocial Què hem après Sisena sessió XdC 13

Materials enllaçats a l’Odissea

________________________________________________________________________________________________________________________________

  • Pla de treball de “La Xarxa” Curs 2021-2022 (enllaç)
  • CALENDARI XCB 2021-2022 (enllaç)

FORMACIONS XCB curs 2021-2022

20 d’octubre 2021 Lideratge pedagògic per a la transformació del centre (lideratge compartit, globalització dels aprenentatges, autonomia de centre)

Olga Esteve

(UPF)

24 de novembre 2021 Com l’avaluació formativa afavoreix la inclusió? Experiències de centres que han passat el poder de l’avaluació als alumnes. 

Taula rodona

centres XCB

26 de gener 2022 Fonaments del nou currículum: estratègies d’autoregulació de l’aprenentatge, identitat de l’aprenent, personalització dels aprenentatges…

Ramon Grau

9 de març 2022 L’alumnat com a protagonista del seu aprenentatge.

Com usar els instruments d’avaluació per fer un bon feedback (entre el docent i l’aprenent i entre iguals)?

Txell Monguillot,

Núria Martínez i

Marc Beltran

4 de maig 2022 Sessió extraordinària de 9,30 a 11,00 h.
Fonaments del nou currículum: estratègies d’autoregulació de l’aprenentatge, identitat de l’aprenent, personalització dels aprenentatges…

Carles Monereo

Fernando H

20  d’abril 2022 Cap a una avaluació més democràtica. Participació dels alumnes i les famílies en l’avaluació: sessions i informes.

Neus Sanmartí

(UAB)

25 de maig 2022 Què hem après?

XCB

Taller d’observació entre iguals

13 de desembre 2021 Primera sessió de les persones que participen del taller d’observació entre iguals de la Xarxa de Competències Bàsiques.
28 de gener 2022

Presentació recerca David Duran (UAB)

24 de febrer de 2022
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Documents XCB 20-21

 PLA DE TREBALL

 PASSEM EL PODER DE L’AVALACIÓ ALS APRENENTS

      • Tasca individual :  Carpeta d’aprenentatge

 Com ajudar els alumnes a recollir evidències de l’adquisició d’aprenentatges competencials? Full de ruta

 Miniguia per a la redacció d’objectius de millora, criteris i indicadors d’avaluació

 Com podem implicar els alumnes i les alumnes en l’informe d’avaluació trimestral?

 Plantilles d’Exit tickets (editables per canviar l’idioma del text): auto i coavaluació.     

 L’escala del feedback (web Avaluar per aprendre).

 L’amic crític de l’escala del feedback (web Avaluar per aprendre).

 Preguntes per promoure la reflexió quan implementem el diari d’aprenentatge (web Avaluar per aprendre).

 Autoavaluació i Coavaluació. Serveix a l’aprenent per revisar i millorar una activitat o tasca de manera individual (autoavaluació) o entre iguals (coavaluació).

 Base d’orientació . Pautes per fer una base d’orientació amb l’alumnat.

⇒ Carpeta d’aprenentatge . Facilita a l’alumne el què ha après i COM ho ha après, per mitjà d’un recull raonat d’evidències diverses. Pautes per passar de l’àlbum o dossier d’aula a la carpeta d’aprenentatge.

Compartir objectius i criteris d’avaluació

 

      • Tasca col·lectiva:  Observació entre iguals 

 L’observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professional docent : Full de ruta

 Observació entre iguals, mecanisme de desenvolupament professional docent

Formacions XCB curs 20-21 


1a SESSIÓ Coordinadors “L’escola que volem”

Vídeo de la conversa amb Fernando Hernández (UB) sobre els reptes i les oportunitats del context actual: “L’escola que volem”

21 d’octubre 2020 Com avancem per no tornar enrere en l’avaluació Neus Sanmartí
25 de novembre 2020 Com recollir les evidències del que s’ha après i de com s’ha après? La carpeta d’aprenentatge II Taula rodona XCB0
27 de gener 2021 Observació entre iguals. Resultats, valoracions, presentació d’experiències. David Duran
10 de març 2021 Feedback. El bon ús dels instruments d’avaluació per a la regulació i millora de l’aprenentatge

Exemples de bastides i dinàmiques per promoure el feedback i afavorir reflexió:

Héctor Ruiz
28 d’abril 2021 Com recollir les evidències del que s’ha après i de com s’ha après? La carpeta d’aprenentatge III Meritxell Monguillot
26 de maig 2021 Què hem après? XCBT

 


“Avaluar és aprendre”