Clica a la imatge per accedir al site de Recursos en línia per treballar les matemàtiques de forma manipulativa a partir dels materials.
Formació sobre Laboratori de matemàtiques
Laboratori de matemàtiques de M. Antònia Canals
Decàleg de l’Educació Matemàtica (Pere Puig Adam)
-
- No adoptar una didàctica rígida, sinó adaptada en cada cas a l’alumne, observant-lo constantment.
- No oblidar l’origen concret de la Matemàtica ni els processos històrics de la seva evolució.
- Presentar la Matemàtica com una unitat en relació amb la vida natural i social.
- Graduar acuradament els plans d’abstracció.
- Ensenyar guiant l’activitat creadora i descobridora de l’alumne.
- Estimular aquesta activitat despertant interès directe i funcional vers l’objecte del coneixement.
- Promoure en tot el possible l’autocorrecció.
- Aconseguir un cert mestratge en les solucions abans d’automatitzar-les.
- Tenir cura que l’expressió de l’alumne sigui traducció fidel del seu pensament.
- Procurar a qualsevol alumne èxits que evitin la seva desmoralització.
Professor Pere Puig Adam (1955)