5. Apadrinem el nostre patrimoni

El programa Apadrinem el nostre patrimoni, del Departament d’Educació, es basa en la idea de l’apadrinament d’un element patrimonial per part d’un centre educatiu.

PROJECTES DELS NOSTRES CENTRES                                                         2020/21

Joaquim Ruyra

Àngels Alemany

Lloret

Institut-Escola
Lloret de Mar

Lloret

Sa Palomera

Col·legi
Santa Maria

Sa Forcanera

La platja de l’Escola de La Vila
Sa Caleta
Sant Pere del Bosc
La roca de
Sa Palomera
Castell i Ermita de Sant Joan
La plaça del Mercat de fruita i verdura
Programa Innovació Programa Innovació Programa Innovació
inici 2018/19 inici 2018/19 inici 2019/20 inici 2018/19 inici 2015/16 inici 2018/19

L’apadrinament implica que el centre educatiu inclogui en el seu projecte educatiu de centre el coneixement i l’estudi d’un element patrimonial del seu entorn  local o comarcal com a centre d’interès per a un o tots els seus nivells educatius.
El coneixement del patrimoni local des d’un punt de vista històric, artístic, cultural, natural i científic és important per fomentar la implicació dels alumnes en el territori i la societat i, en darrer terme, per promoure l’exercici d’una ciutadania crítica i responsable.
El projecte des d’un punt de vista pedagògic, facilita que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques del coneixement artístic, social, cultural, científic i històric, en promoure la utilització, per part del professorat, d’una metodologia activa, en la qual l’alumne és el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.

Els centres interessats a participar en el programa Apadrinem el nostre patrimoni han d’adreçar-se al  Centre de Recursos Pedagògics de la seva zona, on podran ampliar la informació i si ho desitgen formalitzar-ne la inscripció. Els Centres de Recursos Pedagògics (CRP) ofereixen als centres educatius acompanyament, assessorament i formació, si s’escau, en l’elaboració i el seguiment del seu projecte.

Resolució programa Apadrinem

Document Marc

Presentació del Programa

Programa d’Innovació Pedagògica Apadrinem