Escola Sa Forcanera

La plaça del Mercat de fruita i verdura de Blanes

Els nens i nenes de 5è de Sa Forcanera els hi han llençat un repte:

La directora de l’escola us proposa participar en el Projecte “Apadrinem La Plaça del mercat de fruites i verdures de la nostra vila” i us planteja una pregunta, un repte: Perquè algunes persones de la vila diuen “anem a PLAÇA” quan compren al Mercat de fruites i verdures?

Primer, hem de recopilar informació de la història de Blanes i de la Plaça del mercat. A continuació, crear una campanya publicitària i fer difusió al blog de l’escola, a la plaça del mercat i a altres escoles del municipi.

Teniu al davant el repte de demostrar les vostres habilitats com a DETECTIUS, heu de buscar informació de la història de Blanes i de la Plaça del mercat de fruites i verdures. I després, fer una gran campanya publicitària per donar a conèixer el passat i el present de la Plaça del mercat.

El projecte s’adreça als alumnes de 5è de primària (25 alumnes)

És un projecte interdisciplinari on s’hi implicaran: Català, castellà, matemàtiques, medi social, medi natural, visual i plàstica, música, anglès.

Professora responsable: Elisabet Garcia

Inici del projecte : curs 2018/19

Objectius
  • Situar el Mercat de fruites i verdures del Passeig de Dintre (Blanes) en el seu context social i territorial.
  • Concretar els aspectes formals, estètics, de context i discursius i les característiques i els valors naturals que destaquen en el Mercat de fruites i verdures del Passeig de Dintre.
  • Valorar el patrimoni i més concretament el Mercat de fruites i verdures del Passeig de Dintre com a font d’informació sobre la vida i el pensament de la societat de Blanes, contemporània i històrica, respectant la realitat patrimonial tant pròpia com alienes.
  • Participar de forma cooperativa en la recuperació de la memòria històrica, la conservació i difusió del patrimoni local i més concretament del Mercat de fruites i verdures del Passeig de Dintre (Blanes).
  • Identificar i resoldre interrogants i problemes relacionats amb fenòmens i elements significatius de l’entorn natural, social i cultural de Blanes.
  • Utilitzar estratègies de cerca i tractament de la informació, i analitzar i els resultats i plantejar solucions alternatives als problemes.

Activitats realitzades  :  Podeu consultar aquí

Mostra d’activitats

• Març 2021 : La història de Blanda al Sa Forcanera.En aquesta activitat hem demanat a l’alumnat que expressi, argumenti i interpreti fets i sentiments de la història de Blanes i de la plaça del mercat, a partir de la creació d’un text. Ells han triat la tipologia textual: notícia, rap, conte, còmic, carta, etc. Han creat uns còmics molt divertits on “Els senyors Cabrera” eren els protagonistes, unes cartes on explicaven la història de Blanda als seus familiars o amics, notícies que narren dades rellevants del creixement del mercat i de la vila, etc……Els alumnes obtenen l’estadi màxim d’aprenentatge quan són capaços de comunicar i explicar allò que han après.

• Exposició del projecte “Apadrinem el nostre patrimoni” durant tot el mes de juny de 2019 a la Biblioteca Comarcal de Blanes

• Scape Room

Scape room

• Aprenent història de Blanes en l’Arxiu Municipal

Visita virtual febrer de 2021

Visita febrer de 2019

• La línia del temps

Després d’unes setmanes treballant el projecte “ Apadrinem la Plaça del mercat”, tota la informació s’ha recopilat en una línia del temps. On hem posat els seus esdeveniments, personatges i descobriments més importants.

La línia del temps

• Mobile History Map

El projecte MHM és un projecte de Georeferenciació col·laborativa del Patrimoni (material i immaterial) recollit per l’alumnat de les escoles de Catalunya, amb la finalitat que pugui ésser consultat per la ciutadania des d’un dispositiu mòbil a travès d’una APP específica. Anar-hi