14. EduCAC

L’eduCAC  és un programa del Consell de l’Audiovisual de Catalunya que té com a objectiu promoure l’educació mediàtica. Inclou recursos i continguts per a la comunitat educativa:

• Propostes didàctiques adreçades al professorat per introduir l’educació mediàtica  a l’aula.
  • Recursos adreçats a les famílies.
  • Articles d’actualitat  adreçats a la comunitat educativa i a la ciutadania en general.

Les propostes adreçades al professorat:

1. Estan estructurades en 4 blocs temàtics: informació, entreteniment, publicitat i bones pràctiques amb el mòbil i a internet
  2. A partir de referents i entorns propers a l’alumnat com a ara youtubers, influencers, teen series o xarxes socials  es fan propostes didàctiques per treballar les  fonts d’informació digital, la identitat digital, la reputació o l’ètica en la utilització de la informació, entre d’altres. S’aborden aspectes com les Fake news, els pescaclics, el postureig, la sobreinformació, la sobreexposició de la intimitat o el ciberassetjament amb la finalitat de que l’alumnat aprengui a fer un ús crític i responsable dels continguts audiovisuals.
  3. Inclouen un PDF  descarregable amb informació per al docent, una guia de programació i  la seqüència didàctica.
  4. A l’apartat De què tracta aquesta unitat es posen en context els aspectes que es plantegen amb enllaços a articles de premsa, recursos audiovisuals, articles científics etc
  5. Cada activitat té una part ombrejada adreçada al docent que explica sintèticament la dinàmica proposada.
  6. Les unitats didàctiques de Secundària s’han programat a partir de les competències de l’àmbit digital i personal i social, per tal de que cada docent pugui contextualitzar-hi la seva matèria.
  7. Els continguts que es proposen a les unitats didàctiques també es poden treballar en clau de perspectiva de gènere, diversitat cultural i d’identitat digital a partir de recursos audiovisuals propis itinerari eduCAC: pantalles i gènere
  8. També hi trobareu recursos per a Primària per treballar aspectes com ara la publicitat a internet, la relació amb el mòbil o la identitat digital.
  9. Si us interessa l’experimentació i la producció audiovisual escolar, a l’apartat projectes d’aula  Projectes d’aula trobareu materials didàctics totalment pràctics.

10.Els continguts són gratuïts per poder accedir a la totalitat dels recursos cal fer un registre