Projecte Arrelats a Sant Adrià de Besòs

El Museu d’història de la immigració de Catalunya (MhiC) assessora i acompanya als centres de secundària i formació d’adults en el projecte Arrelats a Sant Adrià de Besòs. El projecte vol recollir el testimoni de ciutadans de Sant Adrià de Besòs que provinguin d’altres indrets per enregistrar els seus relats personals.

El Dia internacional de la persona migrant dona el tret de sortida al projecte Arrelats a Sant Adrià de Besòs. La presentació del projecte al MhiC ha comptat amb la participació de docents i alumnes dels centres educatius que han compartit com ho treballaran a cada centre.

A  partir del gener, es podrà visitar l’exposició Paco Candel i els altres, un retrat literari de la Catalunya immigrant. La literatura de Paco Candel ens inspira i emmarca les migracions del segle XX a Catalunya.

El repte és que l’alumnat busqui testimonis familiars i del seu entorn proper que puguin explicar el seu procés migratori. Les dades dels testimonis quedaran registrades mitjançant un arxiu d’àudio.

La idea segueix el projecte Arrelats, converses en conserva que promou l’Ajuntament de Granollers.