Novetats de programació i robòtica – Àrea de Cultura Digital

Nova WEB

L’Àrea de Cultura Digital estrena web de pensament computacional, on trobareu tota la informació actualitzada sobre aquest tema, així com una sèrie de recursos, materials didàctics, vídeos…

Podeu accedir-hi clicant al següent enllaç: https://projectes.xtec.cat/pensament-computacional/

#CodeWeek 2022

Del 8 al 23 d’octubre de 2022 se celebra la setmana de la programació, Codeweek, iniciativa promocionada per la UE que té com a objectiu apropar la programació i el pensament computacional a l’alumnat.

Des del Departament d’Educació s’han organitzat dues Jornades Lúdiques de Programació:

Scratch Day: Dijous 20 d’octubre

9:30 a 11:30 h

Micro:bit Day : Divendres 21 d’octubre

9:30 a 11:30 h

En què consisteix? Es plantejaran uns reptes de programació que podran ser resolts amb Scratch/ Scratch Jr i micro:bit, obert per a tot l’alumnat dels centres educatius de primària i secundària de Catalunya.

Els dies de la jornada, es duran a terme connexions en directe, per tal de donar indicacions per resoldre els diferents reptes, i també, per donar visibilitat i protagonisme a l’alumnat participant de les jornades.

Si esteu interessats/ades a participar en aquestes iniciatives, podeu fer la inscripció mitjançant el següent formulari.

Recordeu que al CRP tenim una maleta de Micro:Bit a la vostra disposició.

Grup de treball

Durant aquest curs, s’organitzarà un grup de treball amb l’objectiu de crear materials al voltant del pensament computacional. S’estructurarà en diferents subgrups: App Inventor, micro:bit i pensament computacional.

El dijous 6 d’octubre a les 17:30 h es realitzarà una reunió informativa. Per rebre l’enllaç, ompliu aquest formulari.