Maleta de programació i robòtica Micro:Bit

La maleta de programació i robòtica Micro:bit està formada per sis kits Micro:bit Go, que inclouen una placa Micro:bit, un cable USB i un alimentador de dues piles AA.

La placa Micro:bit és una placa de mida molt petita i programable que permet introduir la programació, robòtica i computació física a nens a partir de cicle mitjà de primària.

La placa inclou:

• Una matriu de 5×5 leds
  • Dos botons programables
  • Brúixola i acceleròmetre
  • Connectors externs (3 pins analògics i digitals, un de 3V i un connector de terra)
  • Bluetooth

El llenguatge de programació creat específicament per la placa, el Make:code basat en la programació per blocs visuals (tipus Scratch) i els nombrosos exemples i guies de la web oficial permeten  programar la placa en minuts.

Des del CRP oferim la maleta en préstec així com tastets i tallers pels centres que vulguin fer servir la placa per iniciar els i les alumnes en la programació i  la computació física.

El Departament, des de l’Àrea de Cultura Digital, impulsa els micro:bits com un projecte adreçat a potenciar les tecnologies digitals amb l’alumnat: Propostes didàctiques i activitats per treballar amb la targeta programable micro:bit.