Jornada Pedagògica Joan Perucho

Amb motiu de la commemoració de l’Any Joan Perucho (http://xtec.gencat.cat/ca/centres/celebracions/2020/any-joan-perucho/), el Departament d’Educació organitza la Jornada Pedagògica Joan Perucho.

Es tracta d’una jornada oberta al professorat de primària i secundària (especialment, però no exclusiva, de llengua catalana i literatura) que vulgui participar-hi com a assistent o presentant alguna activitat o experiència de creació pròpia ja feta o que es prepari per a l’ocasió (representació, lectura, concert, recital, blog, web, audiovisual, unitat didàctica, etc.), tant des de l’àmbit de la llengua i la literatura com des d’una perspectiva interdisciplinària.

L’objectiu principal és que al llarg de la Jornada es presentin activitats o experiències de creació pròpia al voltant de la figura de Joan Perucho o d’alguna de les seves obres en particular.

La Jornada, que se celebrarà el 22 de juny de 2020, constarà d’una ponència marc a càrrec de Julià Guillamon, comissari de l’Any Joan Perucho, la presentació d’experiències de centres i de materials didàctics elaborats per a la commemoració, i d’una cloenda literària: l’espectacle de Carles Belda “El romanç de les històries naturals”.

Us demanem que comuniqueu al professorat del vostre centre la iniciativa i que ens ajudeu a animar-los a participar-hi. La Jornada es farà de 9 a 14 al poble d’Albinyana, al Baix Penedès, on l’escriptor passava molts estius i caps de setmana, i on hi ha, a més, l’Escola Joan Perucho.

Per participar-hi com a ponent o presentant una experiència d’aula, cal trametre a Laura Rodríguez (lrodri24@xtec.cat) la fitxa de l’activitat adjunta abans del 15 de maig. La Comissió organitzadora valorarà les propostes rebudes i les validarà.

Tant a les comunicacions com a les experiències, si es creu adient, també hi poden participar els alumnes.

El Departament d’Educació emetrà, segons el cas, un certificat de ponència i/o de participació a les persones que presentin una comunicació o una experiència, i un certificat de 5 hores als assistents. Les inscripcions es podran fer a través de la pàgina de formació de l’xtec a partir del mes d’abril.

Per a qualsevol informació més detallada, us podeu adreçar a la coordinació de la Jornada (lrodri24@xtec.cat).