Convocatòria de selecció de Projectes amb Oportunitats d’Èxit Educatiu a Favor de l’Alumnat (POEFA)

Us comuniquem que s’acaba de publicar en el Portal de Centre la convocatòria de selecció de Projectes amb Oportunitats d’Èxit Educatiu a Favor de l’Alumnat (POEFA) en centres educatius de Catalunya públics, de titularitat del Departament d’Educació, en el marc del Programa Operativo de Empleo, Formación y Educación, FSE 2014-2020:

Sabem les dificultats que representa gestionar aquesta sol·licitud en aquestes dates d’estiu, però considerem que pot ser molt útil per donar resposta als alumnes més vulnerables i pels centres que els atenen. Es poden justificar despeses d’actuació fetes entre el 1 de gener de 2019 i el 31 de juliol de 2020.

Us animem a compartir amb altres centres aquesta convocatòria i us avancem les 5 àrees de finançament possibles, si en sou sel·leccionats.

1. Modalitat A. Accions de reforç educatiu extern proporcionades, en horari lectiu, per orientadors, docents, professionals o assessors de reforç per als alumnes més vulnerables. Inclou activitats personalitzades d’atenció, suport a les competències bàsiques, orientació i reforç educatiu per als alumnes de necessitats específiques atenció a la diversitat en horari lectiu.
  2. Modalitat B. Extensió educativa amb un component lúdic, dins i fora del centre, en horari lectiu, de tarda o extraescolar. Inclou tallers, sortides i activitats lúdiques i motivadores per millorar les competències personals i socials a partir de la implicació dels alumnes en les activitats als barris o municipis i diferents espais educatius (per exemple, biblioteques, museus, camps d’aprenentatge, etc.).
  3. Modalitat C. Orientació als alumnes amb talents singulars i necessitats educatives específiques, i atenció a col·lectius d’alumnes en risc d’exclusió, marginalitat, abandonament prematur i desafecció escolar. Inclou activitats d’orientació amb alumnes destinataris i els seus professors, per assolir les competències bàsiques i les competències de l’àmbit personal i social en l’acompanyament als alumnes i en el seu projecte de vida, posant èmfasi en les transicions educatives.
  4. Modalitat D. Grups interactius per crear una comunitat i xarxa de suport en els centres participants. Inclou tallers, sessions i activitats de suport a les famílies i agents educatius de col·lectius vulnerables, a través de la seva participació en la inclusió i acollida a la comunitat educativa.
  5. Modalitat E. Creació d’activitats i material educatiu de reforç per proporcionar suport als alumnes en període de vacances. Inclou el suport a les activitats d’educació en el lleure i estades estivals de suport educatiu als alumnes a través d’espais didàctics específics, i facilita l’accés virtual a recursos educatius vinculats a la dimensió d’aprendre a aprendre per als alumnes en risc d’exclusió, en períodes festius i de vacances.

El termini per presentar sol·licituds acaba el proper 20 de setembre.