Concurs Educatiu Webs al punt – Fundació.cat

Webs al punt .cat (en endavant WAP.cat) té l’objectiu de promoure el coneixement de competències digitals en la comunitat escolar  a través de la creació de llocs web i apps. WAP.cat està destinat a alumnes de Primària, ESO, Batxillerat i Graus Formatius. El concurs també vol estimular la creació de continguts digitals en català.

La finalitat de la iniciativa és que els alumnes creïn un web o una app real, a través d’un treball experiencial i engrescador que els empoderi a passar de ser consumidors digitals a creadors digitals.

El concurs també busca reforçar la formació tecnològica dels docents que ho requereixin, així com augmentar els recursos digitals dels centres educatius dels projectes guanyadors.

El calendari (aproximat) del concurs és el següent:
– Del 12 de setembre al 31 de gener: període per a inscriure’s al concurs Webs Al Punt.

– Del 12 de setembre al 15 de març: període de treball i creació dels projectes.

– 15 de març a les 23:59h: data límit de lliurament de tots els llocs web i aplicacions a concursar.

– 25 de març: la Fundació puntCAT publica tots els llocs Web i Apps presentats i acabats a http://www.websalpunt.cat i els passa als membres del jurat per a la seva avaluació i selecció. El jurat farà una preselecció de tots els projectes presentats al concurs i escollirà 3 finalistes per a cada categoria.

– En paral·lel s’habilitarà un procés per a què els internautes puguin votar el seu lloc web i aplicació preferits, d’entre els que participen al concurs de WAP.cat.

– Del 26 de març al 09 d’abril a les 17:00h: votació popular a través del web.

– Maig: es celebra a la Jornada final de WAP.cat. La seu exacta s’anunciarà amb antelació a l’esdeveniment. En aquesta jornada, tots els grups finalistes hauran d’exposar els seus projectes al jurat i públic assistent de cada categoria. Després d’una deliberació final, es donarà pas a l’entrega de premis als grups guanyadors.

El proper curs 2019-2020 el concurs celebrarà la seva 10ena edició i per aquest motiu, ens agradaria reunir-nos amb vostès per poder estendre el projecte a totes les escoles de parla catalana. Per a més informació poden visitar: www.webslapunt.cat