Participació V Jocs Florals

De les Terres de l’Ebre 2 centres de la Ribera passen a la Fase Final de Catalunya:

.Escola St. Miquel d’Ascó

.Col.legi  Sta. Teresa de Móra d’Ebre.

ENHORABONA i sort als alumnes !!!

_________________________________________________________________________________

FINALISTES COMARCALS DELS JOCS FLORALS A LA RIBERA participants a la fase territorial de Tortosa al mes de maig:

CATEGORIA A: Els prehistòrics  i   Clàudia

CATEGORIA B: Lola Caracola  i  Leika

CATEGORIA C: Cucut  i  Alfa

En les altres categories els treballs presentats han passat tots a la fase territorial.

_____________________________________________________________

Bases prèvies:

PRESENTACIÓ DE TREBALLS: ABANS DEL 24 D’ABRIL AL CRP , presentació segons les bases.

Lliurament en format digital, .pdf, anònim(segons indicacions per posar nom al fitxer amb pseudònim i categoria).

La cinquena convocatòria dels Jocs Florals Escolars de Catalunya s’adreça als centres d’educació primària i educació secundària obligatòria amb la finalitat d’estimular l’expressió escrita dels alumnes, aprofitant una tradició cultural que molts centres escolars ja celebreu. Clicant aquí accedireu al qüestionari de participació-inscripció que cal omplir abans del dia 2 de març.

Tots els centres heu rebut un correu des del CRP amb les bases, l’escrit dels Serveis Territorials amb els terminis i l’enllaç al qüestionari de participació que heu de contestar al febrer.

1. Les categories establertes són les següents:

• A. Alumnat del cicle inicial d’educació primària
  • B. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària
  • C. Alumnat del cicle superior d’educació primària
  • D. Alumnat d’educació especial d’educació primària
  • E. Alumnat d’educació especial d’educació secundària obligatòria
  • F. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria
  • G. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria
  • H. Conte audiovisual i il·lustrat per a tots els alumnes de primària.

La participació al certamen és voluntària.

2. Els treballs han de ser escrits en llengua catalana o en aranès.

3. La modalitat pot ser poesia, prosa i conte digital només per a la categoria H. El tema és lliure.

4. Els treballs presentats, un per categoria, poden ser individuals o col·lectius (màxim 3 alumnes).

El treballs col·lectius només es podran presentar a les categories A, D, E i H.

5. El centre ha de garantir que els treballs presentats són originals, de creació pròpia.

6. Característiques de la presentació:

• L’extensió no pot ser superior a 3 fulls, amb un màxim de 25 línies per full.
  • El tipus i el cos de la lletra han de ser Arial 12.
  • El format ha de ser en DIN A4, a una sola cara i a doble espai.
  • Hi ha de constar el títol de l’obra, i a dalt a la dreta la categoria i el pseudònim.
  • És imprescindible que els treballs arribin corregits respecte de l’ortografia, la sintaxi i el vocabulari.
  • El conte digital ha de tenir una durada de 4 a 6 minuts. Consulteu les bases específiques d’aquesta modalitat.

7. Es crearà un jurat per a les categories de treball escrit i un jurat per a la categoria del conte digital

i il·lustrat. Els jurats seleccionaran un treball per a cadascuna de les 8 categories.

8. El veredicte dels jurats i el lliurament de guardons es durà a terme durant el mes de juny, abans de la finalització del curs escolar.

9. Els treballs guardonats es penjaran al web de la XTEC http://www.xtec.cat/web/centres/alscentres/premis/jocsflorals.

10. Per poder participar en el certamen, els centres s’han d’adreçar al Servei Educatiu de Zona (CRP) i lliurar els treballs

en el termini establert, en suport digital i per correu electrònic.

a) Cada centre haurà de seleccionar un treball per categoria i fer-lo arribar al Servei Educatiu.

b) Els treballs escollits d´acord amb les bases generals i específiques de la categoria H, passaran a la fase territorial.

BASES DE LA CATEGORIA H: CONTE AUDIOVISUAL IL·LUSTRAT

c) Calendari previst (curs 2017-2018)

Data màxima per lliurar els treballs seleccionats pel Servei Educatiu serà el 24 d´abril.

Acte lliurament del premis, fase territorial: 25 de maig al matí a Tortosa, a la seu dels Serveis Territorials.

Acte de lliurament del premiats, fase nacional serà el 16 de juny.

PODEU CONSULTAR ELS FINALISTES DEL CURS PASSAT, clicant aquí.