Sant Jordi 2020 confinat, a la Ribera d’Ebre!

Diversos ajuntaments, entitats i serveis han proposat diverses iniciatives pel celebrar el dia de Sant Jordi tenint en compte la excepcionalitat del moment que vivim. Per això, ens hem proposat  fer un recull de totes aquestes activitats que es realitzen als municipis de la nostra comarca per tal de compartir-les i fer xarxa en aquest confinament casolà, aproximant-nos uns als altres més que mai. Us animem a que mestres, professors/es, famílies, nens i nenes hi participeu!

• A les portes de Sant Jordi, la Biblioteca Comarcal Móra d’Ebre ha fet aquesta pregunta a 6 escriptors i escriptores del nostre país. Ells ens fan recomanacions de llibres i ens expliquen com viuran la Diada d’aquest Sant Jordi tan singular. https://youtu.be/hY5sH1lirW0
  • Els ajuntaments de Móra la Nova, la Palma d’Ebre, Flix, Riba-roja, Ascó proposen omplir els balcons de roses, dracs i senyeres. A més a més, han ideat un seguit d’activitats com concurs de relat, punts de llibres, entre d’altres.
  • Des de Tivissa ens proposen algunes activitats com disfressar-te, exposicions virtuals de dibuixos i relats.
  • A Garcia o Rasquera, des de Femturisme ens proposen fer roses de paper.
  • A Ginestar els alumnes de l’escola cantaran des del seu balcó la cançó de Sant Jordi.
  • Miravet i Benissanet us proposen recomanar llibres, llegir fragments, compartir dibuixos i explicar com celebreu la diada de Sant Jordi.
  • Vinebre planteja dibuixar una rosa sobre qualsevol material i  penjar-la als balcons, finestres, portes… per mostrar que la diada és dins el nostre cor i l’ajornament és una circumstància.
  • Des de l’ajuntament de La Torre de l’Espanyol, conviden a crear els vostres relats, contes o poesies on el tema principal sigui la lluita contra el COVID-19.