“El club de la lluita per la igualtat”
Conte publicat per la Generalitat de Catalunya. Escrit per Anna Miracle i il·lustrat per David Acevedo.
- El conte ofereix a la comunitat educativa i a les famílies un recurs de reflexió i treball al voltant de la discriminació i la igualtat
- El conte ensenya a identificar diferents formes de discriminació que podem presenciar o patir en primera persona per raó del color de pell, origen, religió, identitat de gènere, orientació sexual, discapacitat o aspecte físic.
Sinopsi: La protagonista, la Mina, és una nena que té els cabells afro i que, a l’escola, es troba en situacions de discriminació pel seu físic. Aquesta situació la fa sentir angoixada, però gràcies a la resiliència i als personatges del seu entorn, com la professora, aprèn a reflexionar sobre què vol dir sentir-se discriminada. És aquí quan, juntament amb els seus amics i amigues, crea un club que lluita per la igualtat, perquè ningú més torni a sentir-se discriminat.
Cliqueu l’enllaç per accedir a la GUIA PEDAGÒGICA. En ella trobareu:
- Principis fonamentals i el marc normatiu.
- Conceptes clau: discriminació (directa, indirecta, estructural), interseccionalitat, el triangle de la discriminació.
- Fonamentació curricular.
- Propostes d’activitats diferenciades per cada cicle d’educació primària.
- Glossari, material de suport i bibliografia.


