Estratègies per a les famílies per afavorir el llenguatge i la comunicació oral dels infants, signes d’alerta

La detecció precoç dels problemes d’aprenentatge, de la comunicació i del llenguatge, en edats molt primerenques, és una pràctica educativa fonamental per al desenvolupament harmònic dels infants, donat que permet detectar les necessitats específiques de l’alumnat, prioritzar les intervencions i minimitzar les repercussions a nivell personal, acadèmic i social que se’n puguin derivar.

El programa de Cooperació Territorial d’Educació Inclusiva té com a finalitat incrementar la provisió de recursos especialitzats que atenguin la diversitat de l’alumnat i optimitzar-ne l’organització, impulsar la detecció i intervenció precoces i potenciar el paper central de les famílies en les etapes inicials del procés educatiu.

És per això que presentem la INFOGRAFIA Estratègies per afavorir el llenguatge i la comunicació oral dels infants, signes d’alerta, adreçada a les famílies de l’alumnat d’Educació Infantil.

Les famílies i els centres educatius han de cooperar estretament en l’educació dels infants, en un exercici de corresponsabilitat, coherència i compromís comú, per contribuir al seu benestar i creixement integral.