Nou web del Cesire

El CESIRE estrena nou web. Hi trobareu l’oferta d’experiències formatives i recursos pedagògics organitzats per catàlegs. També podreu conèixer les novetats del seu nou projecte, que pretén acompanyar els docents i els centres en la recerca de l’aprenentatge amb sentit.

A la nova adreça serveiseducatius.xtec.cat/cesire trobareu detallades  les claus del nou projecte, que estructurem en 4 ecosistemes:

• Ecosistema 1: Suport a la recerca i generació de coneixement
  • Ecosistema 2: Oportunitats per al desenvolupament docent
  • Ecosistema 3: Oportunitats per a la innovació com a cultura de centre
  • Ecosistema 4: Sinergies i connexions

El nou correu de contacte és cesire-matematiques-grup@xtec.cat

Dins l’ecosistema 2 trobareu les diferents finestres a través de les que podeu crear els vostres itineraris formatius. Veureu que a través de la finestra “Matemàtiques per a tothom” podreu accedir a les activitats de formació adreçades al professorat de matemàtiques i els documents, recursos i propostes de dinamització de l’aula.

FORMACIÓ OBERTA

En aquests moments hi ha les inscripcions obertes de les següents formacions que oferim des del CESIRE:

• Dimensió Matemàtica. Competència matemàtica a l’aula de secundària. Curs telemàtic que s’ofereix a cada un dels Serveis Territorials. Més informació.
  • Geogebra des de (0,0). Més informació.
  • Programem matemàtiques amb SnapMés informació.

A més a través de la web trobareu enregistraments de les formacions telemàtiques que es van oferir el curs passat i que us animem a consultar.

CONFERÈNCIES i JORNADES

• Durant el curs programem el cicle de conferències  “Matemàtiques per respondre preguntes”, al que els impulsors i participants a activitats organitzades des de la FEEMCAT ens acostaran les propostes “Fem Matemàtiques”, “Fotografia Matemàtica” i “vídeoMAT”, a través d’exemples d’aplicació a l’aula. En breu rebreu més informació.
  • XXIII Jornada ABEAM. El dissabte 6 de novembre l’Associació de Barcelona per l’Ensenyament i l’Aprenentatge de les Matemàtiques celebrarà la jornada anual. el programa s’organitza en dues parts: serà telemàtica amb recorreguts exteriors durant el matí i a la tarda s’oferiran una sèrie de tallers simultanis a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC. Més informació i inscripcions properament al seu web.
  • Jornada APMCM.  El dissabte 20 de novembre l’Associació de professorat de Matemàtiques de les Comarques Meridionals celebrarà la jornada anual en format telemàtic. Més informació i inscripcions properament  al seu web.

ACTIVITATS PER ALUMNAT

• La primera setmana de novembre s’obrirà la inscripció al vídeoMAT 2020 .Us animem a utilitzar els vídeos a classe i sobretot a participar amb els vostres alumnes en aquesta edició. Ben aviat us enviarem un correu específic amb més informacions (Web vídeoMAT)
  • Ja podeu descarregar el Calendari matemàtic 2020-21 elaborat per Societat d’Educació Matemàtica Al-Khwarizmi (descàrrega)
  • S’ha obert la inscripció a visites i tallers del MMACA a la seva seu de Cornellà, que aquest any es complementa amb una àmplia oferta de tallers per fer al vostre centre. També convé estar atents a altres activitats del MMACA (tallers, exposicions, xerrades…) seguint el seu web  o compte de twitter (@MMACA_cat).
  • A la web del Cangur aniran actualitzant la informació sobre la celebració de la prova, que es preveu pel 17 de març de 2022. Trobareu més informació sobre el TeleCangur,  l’Olitele, els Problemes a l’esprint, la Marató de problemes o l’Olimpíada Matemàtica al web del Cangu(enllaç).

ASSOCIACIONS

Des de l’Associació Catalana de Geogebra ens demanen persones que vulguin participar en un recull d’aplicacions de Geogebra per primària i infantil. Des de la FESPM (Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas) s’ha iniciat un projecte per oferir un espai amb un repositori d’aplicacions per totes les edats i properament en podrem gaudir. Si us interessa, poseu-vos-hi en contacte via correu contacte@acgeogebra.cat

Dins l’ecosistema 2 trobareu les diferents finestres a través de les que podeu crear els vostres itineraris formatius.Veureu que a través de la finestra “Matemàtiques per a tothom” podreu accedir a les activitats de formació adreçades al professorat de matemàtiques i els documents, recursos i propostes de dinamització de l’aula.

El nou correu de contacte és cesire-matematiques-grup@xtec.cat

FORMACIÓ OBERTA

• Geogebra des de (0,0). Més informació.
  • Programem matemàtiques amb SnapMés informació.

CONFERÈNCIES i JORNADES

ACTIVITATS PER ALUMNAT

ASSOCIACIONS

Us  convidem a donar-hi un cop d’ull, a aprofitar els materials i participar de les activitats que proposen!