Amb l’objectiu millorar el treball en xarxa i tot aprofitant els avantatges que ens ofereix la virtualitat, els diferents Centres de Recursos dels Serveis Territorials de Lleida hem treballat conjuntament per compartir algunes de les activitats formatives dels diferents Plans de Formació de Zona programades per aquest primer trimestre del curs 2021-2022.
Tot seguit us compartim una taula i l’enllaç al cercador de l’XTEC per tal que en pugueu conèixer els detalls i fer la inscripció si s’escau.
Codi GTAF | Títol | Hores totals de l’activitat | Sessions | Modalitat | Persona formadora | A qui s’adreça | Descripció |
6010141601 | Creativitat aplicada a l’aula I | 10 | 3 | Taller | Regué Gili, Albert | Docents primària | La creativitat ens envolta i hem de procurar de no perdre mai l’interès per aplicar-la sempre que puguem. Com a mestres tenim el deure de potenciar-la, tant per nosaltres com pels alumnes. Amb aquest curs aprendrem tècniques per a fer-ho i a donar-li la importància que mereix. |
6010181601 | Matemàtiques manipulatives | 6 | 3 | Taller | Miró Manasanch, Laia | Docents primària | En aquesta activitat la formadora presentarà diferents materials per portar a l’aula per treballar les matemàtiques a partir de la investigació i la descoberta. |
6010211601 | Competències i dimensions matemàtiques a l’aula de primària | 3 | 1 | Conferència | Miró Manasanch, Laia | Docents primària | En aquesta xerrada s’explicarà el currículum orientat a l’adquisició de la competència matemàtica i s’aportaran idees clau per a la planificació, la gestió i l’avaluació d’activitats matemàtiques competencials de cadascuna de les quatre dimensions. |
6010221601 | Competències i dimensions matemàtiques a l’aula de secundària | 3 | 1 | Conferència | Miró Manasanch, Laia | Docents secundària | En aquesta xerrada s’explicarà el currículum orientat a l’adquisició de la competència matemàtica i s’aportaran idees clau per a la planificació, la gestió i l’avaluació d’activitats matemàtiques competencials de cadascuna de les quatre dimensions. |
6141051614 | Eines de benestar i positivitat per al professorat | 10 | 2 | Taller | Seró , Mireia | Primària secundària |
Eines per ajudar el professorat a viure el curs amb benestar i positivitat.
|
6030071603 | XV Trobada de les llars d’infants. Minimons | 5 | 1 | Trobada pedagògica | Comes Rius, Diana | Professionals de 0-6 anys | Es tracta de fer una aproximació al món dels minimons des de diferents vessants. Una més teòrica, a grans trets, treballant-la des de diferents punts de vista (escola Reggiana, escola Waldorf, la teoria de les petites peces), per a observar com ho duen a terme i com ho desenvolupen. I una altra pràctica, a través d’un taller vivencial de minimons: veient diferents propostes interdisciplinàries i creant-ne una de pròpia. A més oferirem material molt inspirador, a traves d’una mini-exposició de recursos literaris infantils. |
6030081603 | Ukelelé, Ukelelà! Cantem i toquem sense parar! | 5 | 1 | Trobada pedagògica | Olivares Quesada, Violant; Hernández, Eduardo | Especialistes de música | Una proposta musical per a tots i totes les docents que vulguin iniciar-se en l’instrument o vulguin millorar la tècnica amb l’ukelele, amb la finalitat d’acompanyar cançons i/o impulsar projectes orquestrals a l’escola. Es treballarà diferents repertoris i recursos metodològics a partir de diverses propostes didàctiques seqüenciades, jocs motrius, materials i arranjaments, i les tècniques bàsiques de l’instrument. |
6030091603 | Aprenem i ensenyem matemàtiques | 5 | 2 | Cicle de conferències | Belmonte, Sergi; Font, Jordi | Docents de primària | Històricament ens han venut les matemàtiques com una assignatura difícil, abstracta, hermètica, elitista… que no està a l’abast de tothom; i no és així en absolut. En aquestes xerrades podrem veure com les matemàtiques es poden percebre d’una manera ben diferent. |
6046011604 | Viure per conviure. Perspectiva restaurativa als centres educatius | 10 | 5 | Virtual | Èric Hernandez | INF-PRI | Taller per a docents per reflexionar entorn la importància de la perspectiva restaurativa en els centres educatius per afavorir la bona convivència i clima escolar. |
6046021604 | Treball per ambients a l’educació infantil | 10 | 5 | Virtual | Íngrid Pinós | INF-CI | En aquesta formació ens acostarem a la metodologia d’ambients d’aprenentatge que consisteix en organitzar a l’alumnat en diferents espais on poden construir els seus aprenentatges. |
6046031604 | La comunicació en infants amb NESE | 5 | 3 | Virtual | Marina Campos | ED. ESPECIAL | La comunicació amb nens i nenes amb necessitats educatives especials. Taller adreçat a professionals de l’educació amb l’objectiu d’aprofundir en tot el que engloba la comunicació amb nens i nenes amb necessitats educatives especials. |
6046041604 | Gestió positiva de conflictes des d’una visió més emocional | 10 | 5 | Virtual | Mireia Seró | SEC | El conflicte pot generar malestar i problemes entre les persones. És un procés natural que apareix en la convivència. Si s’afronta bé, és una oportunitat de canvi i creixement que possibilita l’aprenentatge. És a dir, no és ni positiu ni negatiu, però en funció de com l’abordem ens permetrà millorar com a éssers humans, construir valors i normes, madurar i respectar l’altra persona (així com a nosaltres mateixos). Dels elements que intervenen en la resolució de conflictes, la intel·ligència emocional ocupa un espai fonamental atès que les emocions són el nexe que connecta els esdeveniments externs amb la nostra manera d’interpretar-los i la nostra conducta. |
6150181615 | Educació en l’Art. Com treballar l’Art Visual i Plàstica a les aules d’infantil i primària | 15 | 5 | Taller | Vanessa Feixa Riba | Educació infantil-primària | L’art és un llenguatge que ens permet des de ben petits expressar-nos des de la llibertat. El taller vol deslligar el fet creatiu a les manualitats i vol centrar-se en com les docents poden acompanyar aquests processos creadors, quin és el paper òptim que podem realitzar des de l’aula, de quina manera podem proporcionar-les-hi l’experiència potenciant al màxim el que les alumnes ja porten a dins |
6150221615 | El cinema com a eina didàctica per a treballar el valors | 15 | 5 | Taller | Glòria Llompart | Internivells | El cinema és considerat vàlid per enriquir pedagògicament l’educació i utilitzar-se com a eina didàctica |
6150191615 | Neuroeducació en l’aprenentatge i el paper de l’educació | 2 | 1 | Conferència | Laia Mestre | Internivells | Es tractarà els coneixements de neurociència que expliquen com aprèn el cervell humà. També es farà incís en els diferents processos mentals que intervenen en l’aprenentatge i per últim quin paper que hi tenen les emocions, la motivació,… |
6090001609 | Els Objectius de Desenvolupament Sostenible en el procés d’aprenentatge | 10 | 4 | Cicle Conferències | Carrasco Serracanta, Mònica; Fàbregas Gomis, Dimas; Lluelles Perera, Maria del Mar; Serarols Boada, Jordi | Internivells |
Aquest cicle de conferències vol aprofundir en com els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides poden incorporar-se en els processos d’aprenentatge i són una eina valuosa per al treball als centres educatius per fer accions locals que tinguin incidència global.
|
6090011609 | Adolescència i salut mental: trenquem estigmes | 6 | 3 | Cicle Conferències | Jaume Funes; Dra. Montse Esquerda; Gemma Cantoni | Educació Primària i Secundària |
Els experts adverteixen que una de les seqüeles més greus que ens deixarà la Covid serà l’increment dels problemes de salut mental, i els joves i adolescents són clarament un dels col·lectius de més risc. En aquest cicle parlarem d’aquestes seqüeles, però també de les estratègies resilients que molts joves han desenvolupat davant d’una experiència tan difícil. Són les dues cares de la mateixa moneda. En definitiva, un cicle de conferències que pretén sensibilitzar i formar de la manera més equilibrada possible en relació a l’estigma per raons de salut mental.
|
6090021609 | A la captura dels detalls. Apunts pedagògics a Educació Infantil | 8 | 4 | Cicle de conferències | Gisela Colell, Eva Sargatal, Grup Krregades | Educació Infantil |
Volem aprofundir en temàtiques en principi molt diferents, però volem donar nous enfocaments i eines al professorat d’educació infantil.
|
6090041609 | Un lideratge pedagògic per a la comunitat educativa | 6 | 2 | Cicle de conferències | Antonio Bolívar Botía i Jordi Collet Sabé | Educació Infantil-Primària-Secundària |
Cicle de conferències dedicat a plantejar pràctiques reeixides de lideratge pedagògic i debats que poden actuar com a palanques de canvi de l’escola.
|
6091001609 | Avaluació formativa amb CoRubrics | 5 | 1 | Taller | Jaume Feliu | Secundària Obligatòria i batxillerat |
CoRubrics és un complement per a fulls de càlcul de Google que permet fer un procés complet d’avaluació amb rúbriques. Serveix perquè el professor avaluï als alumnes (o a grups d’alumnes) amb una rúbrica i també perquè els alumnes es coavaluïn entre ells amb una rúbrica.
|
6091011609 | Gamificació a l’aula. Com gamificar l’aprenentatge | 8 | 2 | Taller | Oriol Ripoll | Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària |
Visió, discussió i pràctica sobre gammificació i models pedagògics aplicables a l’entorn educatiu.
|
6080011608 | GESTIÓ DE CONFLICTES: Tècniques de mediació en l’entorn educatiu |
10h | 3 | Taller | Mireia Seró | internivells | La mediació escolar és un procés educatiu per gestionar els conflictes de convivència que sorgeixen als centres en els quals hi ha involucrats alumnes, i que es resolen amb la intervenció d’una tercera persona. El conflicte pot generar malestar i problemes entre les persones. És un procés natural que apareixen la convivència. Si s’afronta bé, és una oportunitat de canvi i creixement que possibilita l’aprenentatge. |
6080021608 | Visual Thinking | 12h | 4 | Taller | Maria Batet | internivells |
El visual thinking (pensament visual) comprèn un conjunt de mètodes, tècniques i recursos visuals per presentar idees, mostrar resultats, fer anotacions gràfiques o fomentar el treball col·laboratiu.
IMPORTANT PELS PARTICIPANTS: És recomanable que els participants puguin disposar de fulls en blanc i retoladors negres tipus edding 1200 i un retolador punta pinzell d’algun color preferiblement vermell. |
6080041608 | Construint una avaluació [trans]formadora als centres educatius. |
15h | 5 | Curs | Maria Ojuel, Núria Martinez, Carol Giralt, Òscar Ortego, Jordi Huarte |
internivells |
Tres centres educatius compartiran les seves pràctiques avaluatives. Els centres són:
– Institut Jaume Callís de Vic – Escola 9 graons de Barcelona – Escola Cooperativa El Puig d’Esparreguera. |
6110381611 | Dinamització dels SIEI (suport intensiu d’escola inclusiva) | 15 | 3 | seminari de coorfinació | Cristina Amill Franch | Educació Infantil-Primària-Secundària |
Seminari de coordinació entre centres que tenen SIEI per compartir i intercanviar experiències per tal de millorar la pràctica educativa de les mateixes i reflexionar sobre la metodologia que afavoreix a l’alumnat, tot i tenint en compte les característiques individuals
|
6110421611 | Eines de suport al programari lliure | 15 | 5 | Taller | Ramon Montraveta | Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària |
Donar suport als centres del territori que utilitzen programari lliure -Linkat- com a sistema operatiu preferent en el seu funcionament de centre
|
6110431611 | Eines, estratègies i recursos d’educació emocional | 15 | 4 | Taller | Eric Hernández | Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària |
Taller per a docents per reflexionar entorn la importància de l’Educació Emocional com a eina per a l’acció tutorial i el benestar docent
|
6110441611 | Escoles que cuiden: potenciem els valors i el bon tracte | 30 | 10 | Curs | Daniel Gabarró | Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària |
Acompanyament pràctic amb recursos concrets per aplicar a l’aula. Pensament crític i creatiu, bon tracte i valors
|
6110471611 | El treball cooperatiu i lúdic escape room | 5 | 2 | Taller | Maria Bañeres i Laura Barrios | Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària | El treball cooperatiu i lúdic escape room |
6140011614 | Continguts bàsics de matemàtiques. Saber-ne més per ensenyar-les millor (abans Mòdul 1 de l’AraMat) | 20 | 5 | Més informació | |||
6140080509 | Escacs a l’escola 1 | 20 | 5 | Més informació | |||
6140101614 | Un espai per al dol a l’aula. Introducció a l’acompanyament en el dol | 5 | 2 | Més informació |
Restem a la vostra disposició per a qualsevol consulta que ens vulgueu adreçar.