IX Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Educació convoca els IX Jocs Florals Escolars de Catalunya.

La novena convocatòria s’adreça als centres d’educació primària i secundària amb l’objectiu de promoure l’escriptura, tant en prosa com en poesia, en infants i joves de sis a divuit anys. La categoria del conte il·lustrat està adreçada a l’alumnat d’educació primària tant de centres ordinaris com d’educació especial. El propòsit és promoure la creació literària tot potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic.

Les categories establertes són:

● A1. Alumnat del cicle inicial d’educació primària, prosa
● A2. Alumnat del cicle inicial d’educació primària, poesia
● B1. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària, prosa
● B2. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària, poesia
● C1. Alumnat del cicle superior d’educació primària, prosa
● C2. Alumnat del cicle superior d’educació primària, poesia
● D1. Alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu, d’educació primària, prosa 1
● D2. Alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu, d’educació primària, poesia
● E1. Alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu, d’educació secundària obligatòria, prosa
● E2. Alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu, d’educació secundària obligatòria, poesia
● F1. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria, prosa
● F2. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria, poesia
● G1. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria, prosa
● G2. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria, poesia
● H. Conte audiovisual i il·lustrat per a tot l’alumnat de primària

Totes les categories d’educació primària són col·lectives. Hi ha de participar, com a mínim, tres alumnes; a partir d’aquest nombre, cada centre pot decidir el total d’alumnes que hi participarà. Les categories d’educació secundària són individuals.

Enllaç a les Bases dels IX Jocs Florals escolars de Catalunya

Enllaç a les Bases de la categoria H: Conte audiovisual il·lustrat

En el blog Conte audiovisual il·lustrat  podeu trobar una proposta per treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo que es pot utilitzar per a la seva elaboració.

Podeu consultar tota la informació a xtec.

La data límit de presentació de treballs al CRP és el 26 d’abril de 2022.

Juntament amb els treballs finalistes ens heu de fer arribar el document de comunicació de finalistes degudament complimentat. Us recordem que per omplir-lo primer cal que el baixeu en format word. Veureu que us demana l’alumnat total del cicle  de cadascuna de les categories i, a més, quants alumnes d’aquest total han participat  en els Jocs Florals (poden ser tots o només alguns, cal que els indiqueu).