31a Trobada Intercomarcal “Saltem i Ballem”

La 31a Trobada Intercomarcal Escolar del programa d’ensenyament sardanista “Saltem i Ballem” tindrà com a seu la població de Mollerussa el divendres 5 de maig de 2023, en horari lectiu, a les 10 del matí al Parc Municipal.
El programa aplegarà més de 700 nens i nenes que hi participen, per tal de demostrar tot allò que han après als tallers d’ensenyament de sardanes en diferents escoles del territori lleidatà i alhora gaudir amb altres joves d’arreu de la província d’una jornada festiva. En total hi particiaran 14 centres educatius del Pla d’Urgell, l’Urgell i el Segrià.
La Trobada s’iniciarà a 2/4 de 10 del matí amb l’arribada al Parc Municipal de tots els participants i acreditació per part dels mestres. A les 10 del matí s’iniciaran els actes de la trobada on tots els participants de les diferents centres escolars es presentaran davant el públic al ritme d’un galop interpretat per la Cobla Tàrrega, encarregada de la part musical de la trobada. Seguidament, els joves dansaires demostraran els seus dots sardanistes ballant la sardana de lluïment “Mollerussa Capital de la Sardana 2016” d’Òscar Barqué (4 tirades) en la modalitat de lluïment, a continuació es lliuraran els records a les escoles participants a la trobada. Tot seguit, tindrà lloc la sardana de punts lliures, amb l’opció de ballar-la de lluïment, “L’Aplec de Sant Feliuet” de Ventura Pons (4 tirades) i la Sardana “Enganxa!” d’Albert Palau com a sardana de germanor (4 tirades) que ens agradaria poder-la cantar i ballar tots plegats!La trobada continuarà amb una de les visites culturals per grups (grups i places limitades a les visites) a l’Espai Cultural dels Canals d’Urgell (Museu de l’aigua) o al Museu dels Vestits de paper, i també hi haurà tallers al Parc Municipal.

Aquesta activitat forma part de les organitzades des del Pla Educatiu d’Entorn de Mollerussa.