XXVIII Trobada Pedagògica: Eines per al benestar emocional docent

Us convidem a participar en la XXVIII Trobada Pedagògica que tindrà lloc a l’Auditori Barradas, el dijous 19 de setembre de 2024 entre les 17:30 i les 19:30 hores

Aquest curs la Trobada té per títol “Eines per al Benestar Emocional Docent i es desenvoluparà en dues parts:

1. Conferència a càrrec de Mireia Seró. El currículum actual inclou el vector emocional com un element transversal del seu desplegament, i aquest fet determina que els docents necessitin conèixer eines i recursos de benestar i educació emocional per a poder aplicar-los, en primer lloc, sobre ells mateixos, i així després poder ajudar els seus alumnes a evolucionar en aquest àmbit. A més, l’educació emocional és imprescindible per a l’exercici de la professió docent donat que cada cop més ens hem adonat que és un element fonamental per a gaudir d’un bon nivell de benestar a la nostra feina, i poder fer front als reptes que ens presenta ajudar a l’evolució personal i acadèmica dels nostres alumnes, ja siguin de l’etapa educativa d’infantil, primària,  secundària o post-obligatoris.

Durant la conferència abordarem com cuidar el nostre benestar emocional com a docents, centrant-nos en tres punts principals: reconèixer el pilot automàtic i els efectes negatius que pot tenir en nosaltres i aprendre com gestionar-lo; conèixer les sis emocions bàsiques universals i entendre la utilitat del seu significat i funció si les sabem interpretar; i finalment parlarem de dues eines fonamentals per a “protegir” i cuidar el nostre benestar a l’aula: la comunicació assertiva i la gestió d’emocions urgents com la ira o la por. Tot plegat ens donarà una base per a integrar el benestar emocional en la nostra professió docent.

2. De la teoria a la pràctica. Tallers/Dinàmiques.

• Pràctica reflexiva: indicadors de pilot automàtic. Com reconèixer-los i activar el canvi.
    • Comunicació efectiva: no violenta: la comunicació assertiva com a alternativa de benestar respecte a la comunicació agressiva o passiva. Com posar-la en pràctica.
    • Gestió del temps i planificació de tasques docents. Aprendrem a prioritzar tasques a partir de la matriu urgent-important i reconeixerem el nostre principal sabotejador de la gestió del temps.

Esperem que el programa sigui del vostre interès i, alhora, us animem a fer la inscripció per assistir-hi.