PCT d’Educació Inclusiva per l’estimulació del llenguatge oral

El Departament d’Educació va posar en marxa el passat mes de gener el Programa de Cooperació Territorial d’Educació Inclusiva. Aquest programa té l’objectiu de potenciar la detecció precoç de les dificultats d’aprenentatge en infants del segon cicle d’educació infantil, així com fer un treball d’estimulació del llenguatge oral a fi de facilitar l’accés a l’aprenentatge i l’adquisició d’una bona lectoescriptura a aquest alumnat.

Els mestres d’educació especial i d’audició i llenguatge tenen, entre d’altres tasques, les de valorar la tipologia de les necessitats que presenta l’alumnat; prioritzar les actuacions a portar a terme; dissenyar recorreguts educatius d’intervenció personalitzada; o elaborar recursos didàctics. D’altra banda, el professorat especialista en orientació coordina els equips de professionals que intervenen en el programa i es coordina amb els Equips d’Assessorament i orientació Psicopedagògica (EAP) i els Centres de Recursos Educatius per a Deficients Auditius (CREDA) de cadascun dels serveis territorials a fi de treballar de manera conjunta.

Pel que fa al Consorci d’Educació de Barcelona, hi participen en el Programa un total de 130 escoles. En l’última coordinació d’equip vam gaudir d’una formació a càrrec del CREDA Pere Barnils amb l’Enriqueta Garriga. Va ser una magnífica oportunitat per parlar de l’escola com un espai comunicatiu.