Seminari d’Educació Ambiental i Territori Ós

Els passats dies 12, 13 i 14 de setembre va tenir lloc el seminari d’Educació Ambiental i territori ós a Cantàbria.

El seminari que ha tingut lloc a la seu del Centro de Investigación del Medio Ambiente del govern de Cantàbria (CIMA) ha reunit diferents entitats que en el marc d’un projecte europeu Life desenvolupen programes d’educació ambiental per afavorir la conservació de l’ós bru i l’hàbitat en el que viu. Han participat en el seminari la Fundación Oso Pardo de Cantàbria, la Fundación Oso de Astúrias, la Fundación Biodiversitat de Castilla y León i la Universitat de Lleida que conjuntament amb el Departament d’Ensenyament va presentar els materials desenvolupats en el marc del projecte europeu Piroslife que té lloc al Pirineu català. Els altres projectes Life marc on s’emmarquen la resta d’entitats són el projecte Natura 2000+oso que té per objectiu afavorir la connectivitat entre les dues poblacions oriental i occidental de la serralada Cantàbrica, i el projecte Oso Courel que té lloc a Galícia i que té com a objectiu afavorir la població d’óssos a la serralada do Courel a Galícia.

La comitiva catalana que hem assistit a les jornades formem part de la xarxa de treball que ha col·laborat en el desenvolupament dels materials catalans. Aquesta xarxa encapçalada per la Universitat de Lleida com a soci del projecte Piroslife de Catalunya i la casa de l’ós d’Isil, compta amb els centres de recursos del Pallars Jussà i Sobirà, l’Alta Ribagorça i l’Aran, l’Entorn d’Aprenentatge de Tremp, el Camp d’Aprenentatge de les Valls d’Àneu i el Camp d’Aprenentatge de la vall de Boí, del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. També ha assistit al seminari una de les mestres que va provar de forma experimental els materials amb alumnes del Pallars Jussà.

Les jornades han estat molt profitoses ja que d’elles ha sorgit la necessitat de generar una plataforma digital que permeti a les diferents entitats treballar en xarxa i compartir no únicament els materials educatius desenvolupats sinó les diferents experiències de cada entitat. Tant mateix també ha sorgit la necessitat de dedicar esforços a establir indicadors i criteris per poder avaluar l’impacte dels diferents programes educatius no únicament en públic escolar sinó també en la població en general.

Per a més informació podeu consultar la nota de premsa publicada per la Fundación Oso Pardo clicant el següent enllaç o la publicació de la notícia al diari el Montañes en aquest enllaç.