Jornades CdAs i EdAs a Tremp

Cada any ens reunim els docents dels Camps i Entorns d’Aprenentatge de Catalunya durant dos dies per tal de dur a terme una formació entre iguals. Un dels objectius de les jornades és conèixer les propostes i activitats que es duen a terme a cada espai, és per això que cada any estan organitzades per un CdA o EdA diferent. Enguany les jornades han tingut lloc a l’EdA de Tremp i hem tingut la oportunitat de conèixer alguna de les activitats que en Carles Aguilar, director de l’EdA, i les persones que col·laboren amb ell (ICG, Consell Comarcal del Pallars Jussà i ajuntament de Tremp) realitzen amb els alumnes que venen a fer una sortida de dia o una estada. Entre les activitats que hem realitzat trobem una visita molt interessant al Jaciment d’Icnites de la Posa on hem pogut debatre l’origen dels més de 2.000 forats que hi ha marcats als gresos (petjades de dinosaures? forats d’alimentació de les rajades? o senzillament un tipus d’erosió a les confluències de les diàclasis existents?). Tant mateix hem anat a conèixer un altre Jaciment Paleontològic situat a Orcau on sí hem pogut observar el que els geòlegs han identificat com a petjades de Titanosaure, un dinosaure herbívor de grans dimensions que va viure a casa nostra fa 65 milions d’anys. Finalment hem pogut visitar el Castell de Mur i la Col·legiata de Santa Maria, enmig d’una boira densa que malauradament no ens va deixar gaudir de les grans vistes que hi ha des de dalt d’aquest turó.

A les trobades també aprofitem per a fer un intercanvi d’experiències i activitats entre CdAs i EdAs generant la possibilitat d’establir mecanismes de col·laboració entre nosaltres. Enguany han presentat experiències el CdA del Ripollès, el CdA del Bages i el nostre CdA, presentant els programes temàtics sobre el país de l’ós que estem duent a terme en algunes estades d’aquest curs.

Finalment durant les jornades hem pogut posar-nos al dia de les sessions de formació que els tres grups en que estem organitzats enguany hem dut a terme fins al moment. Un grup estan treballant el currículum i les competències bàsiques, un altre grup treballa sobre la transversalitat de les activitat i les estades i finalment un tercer grup treballa en homogeneïtzar el moment 1, és a dir la coordinació CdA o EdA amb les escoles i instituts abans de venir a fer la sortida o estada amb nosaltres.

Estem molt contents de com han anat aquestes jornades i volem agrair especialment al Carles Aguilar la magnífica organització d’aquestes. Han estat molt profitoses!