Celebrem el Dia mundial de les zones humides

Un any més, ahir vam celebrar el Dia Mundial de les zones humides, aprofitant el potencial educatiu present a les ribes del nostre riu, hem dut a terme una pràctica d’aprenentatge amb l’alumnat de 5è de l’Escola de Flix, posant-les en valor com un dels ecosistemes més diversos i rics biològicament. El lema d’enguany era Els aiguamolls i l’aigua.

No l’heu celebrat? Encara hi sou a temps! Us animem a poder-ho fer apuntant-vos a l’activitat gratuïta del Grup de Natura Freixe el proper dissabte 5 de febrer. Cliqueu aquí per saber-ne més.

Volem recordar que les zones humides presten innumerables serveis ecosistèmics a les persones. Entre d’altres, cal destacar els següents:

• Ajuden a regular i modular els efectes de les inundacions.
  • Retenen i exporten sediments i nutrients.
  • Funcionen com a zones de càrrega d’aqüífers.
  • Son espais clau per a l’ús recreatiu i el turisme.
  • Depuren les aigües.
  • Estabilitzen les costes i actuen com a zona d’esmorteïment dels temporals marítims.
  • Són reservoris de biodiversitat.

Finalment, segons l’informe de l’Estat de la Natura 2020, només el 40% de rius i zones humides de Catalunya compleixen els estàndards de qualitat, fixats per la Directiva Marc de l’Aigua, i la pèrdua de biodiversitat és d’un 54% per a les espècies que viuen en rius, llacs i aiguamolls. Continuem apropant a tothom a aquesta realitat, per lluitar per millorar la situació actual!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *