Anellem els pollets de cigonya blanca de la Reserva!

Un matí radiant, ens donava la benvinguda a un dels dies més esperats de l’any, com cada any, tocava donar la benvinguda a la nova generació de pollets de cigonya blanca (Ciconia ciconia) de la Reserva Natural de Sebes. Enguany era un any especial, ja que a raó del confinament, el curs passat no vam poder gaudir d’aquesta oportunitat d’aprenentatge.

L’alumnat de 6è de l’Escola de Flix han anellat el pollet R0136. Hem gaudit d’una jornada sostenible amb bicicleta ajudant-los a descobrir racons amagats de la nostra estimada Reserva. De ben segur que el curs vinent ho repetirem!

Gràcies a aquesta activitat els alumnes han pogut descobrir en què consisteix l’anellament d’aquestes aus, quina és la seva funció, i conèixer-ne el projecte de reintroducció a les Terres de l’Ebre, dut a terme a càrrec dels tècnics del Grup de Natura Freixe, l’entitat gestora d’aquest espai natural i, als quals volem agrair que un any més, comptin amb nosaltres per compartir aquesta experiència educativa única.

Finalment hem acabat penjant caixes nius de ratpenats i de mallerenga, realitzades en jornades de voluntariat ambiental amb els nostres companys/es del Grup de Natura Freixe, als nous pals de les plataformes per als nius de cigonya i així, afavorir la biodiversitat al seu voltant.