LA SALUT DE L’AIGUA 20-21

A nivell de temporització, el projecte s'ha dut a terme al llarg del primer trimestre. S'han realitzat visionats de vídeos relacionats i s'ha pres consciència de que cal cuidar el medi on vivim i ens relacionem entre tots. El pas de l'equip educatiu del CdA, l'acompanyament i implicació de les docents del centre, va despertar la inquietud sobre diferents aspectes, entre ells l'interès cap al cicle de l'aigua i vers les plantes de potabilització i depuració.

Els nens i nenes han volgut deixar recollit el que han dut a terme en la següent PRESENTACIÓ, que han elaborat conjuntament (CLICA AQUÍ):

Es van atrevir fins i tot a fer una DEPURADORA CASOLANA, i ens han volgut explicar-ho a través d'un vídeo com ha estat aquesta experiència, el vols veure? CLICA AQUÍ.

Finalment, van crear un magnífic CONTE COOPERATIU “El viatge de la gota Zoe” (CLICA AQUÍ) pensat i escrit entre tots i totes. Després van crear el conte en format digital, gràcies al programa “Book Creator”, on cada alumne va dissenyar una pàgina i va gravar la seva veu amb el contingut del conte. Aquest conte, ha estat utilitzat per tal de commemorar el Dia mundial del medi ambient amb l'alumnat de Cicle Inicial de l'escola veïna de Flix i, d'on en van nèixer un seguit d'experiments per a duu a terme amb l'alumnat sobre el malbaratament de l'aigua d'ús domèstic. Tanmateix, es va crear un mural final en resum de tot el què han après de l'aigua.

A continuació  compartim algunes imatges de moments del projecte. De part de l'equip educatiu del CdA de Flix, MOLTES GRÀCIES a tots i totes per la gran feina!

L'alumnat i les docents ens han fet arribar una descripció del procés que us adjuntem a continuació:

"Som de Flix, anem a l’escola de Flix, per on l’Ebre passa dues vegades,estem envoltats pel riu, per l’aigua.
Tenim el Camp d’Aprenentatge al costat de casa. Portar a terme aquest projecte compartit sobre la Salut de l’aigua amb ells/es ens ha omplert, i hem pogut descobrir aquest element tant present a les nostres vides. Aquí a sota, podeu veure fotos dels dies compartits amb el CdA.
Ens preocupa la salut del nostre riu, les seves propietats, però també la seva aparença, aquesta última és el que millor podem observar amb els nostres ulls d’infants.
Per aquest motiu, vam estar pensant possibilitats per tenir el nostre riu més net.
Entre tots/es, vam proposar fer una mena de filtratge amb diferents materials naturals. Portar-ho a terme al riu no era factible, així que ho vam fer a la classe.
Decidírem utilitzar diferents tipus de filtres naturals, per intentar netejar l’aigua. Havien de ser filtres que formessin part del nostre entorn. Entre tots vam decidir utilitzar pedres i sorra.
Tot això amb l’ajut d’ un material que subjectés aquests materials i deixés passar l’aigua.
Com en tota investigació científica, qualsevol variable ens pot canviar el resultat.

Som dos classes i a cada classe ens va sortir un resultat. En aquests enllaços podeu veure els nostres filtratges:" 3A  https://youtu.be/qW0GlRqo7EY  i  3B https://youtu.be/_5nujR6Gqrw

Esperem que ho gaudiu!!!

Li hem donat continuïtat dins del projecte: "El nostre poble", i com no podia ser d'una altra manera hem dedicat un apartat a treballar el nostre riu.

Primerament vam parlar i escriure elements que podien contaminar les aigües, això ens va donar peu a introduir-nos en el món del residus. A partir d'aquí vam esbrinar on podíem ubicar-los a través de la web, https://www.residuonvas.cat/això ens va permetre conèixer les diferents fraccions.

Per una altra banda vam treballar el riu des d'una vessant actitudinal i sensibilitzadora. L'objectiu final era difondre els desitjos dels nens i nenes i conscienciar la gent de la necessitat de mantenir l'aigua del riu en bones condicions. En aquest sentit vam fer les activitats següents:

• Construcció de trencaclosques amb frases al voltant dels residus i el riu.
  • Creació de frases amb el tema: "El riu que volem".
  • Elaboració de cartells amb les frases que van crear i les imatges que van buscar.
  • Penjada de cartells a les botigues del poble i a la nostra escola.

A continuació us deixem alguns moments del producte final. esperem que us agradin!

Realitzat el curs anterior. Va ser l'escola amb la qual es va realitzar la prova pilot. Si voleu reviure aquell moment, CLIQUEU AQUÍ

L'alumnat va voler dur a terme una activitat experimental i de conscienciació sobre la necessitat de no contaminar les aigües. Es van realitzar un seguit d'esperiments a l'aula a partir de mescles i dissolucions.

Tanmateix per tal de deixar constància del que els havia semblat més significatiu, van realitzar un power point amb imatges que ilustren aspectes descoberts per ells i ells. Si el voleu veure cliqueu aquí.