LA SALUT DE L’AIGUA

Projecte compartit de 2n (Cicle Inicial) adreçat a escoles de la comarca de la Ribera d’Ebre, “vivint els espais naturals comarcals, cultivem consciència mediambiental global. Les pràctiques d’aprenentatge que es duen a terme, persegueixen l’objectiu de poder fer que l’alumnat visqui, conegui i senti, els espais fluvials vora el nostre estimat riu Ebre al pas pel seu poble, i desperti consciència de conservació i divulgació dins seu.

A continuació, trobareu una sel·lecció evidències i productes finals que ens aniran compartint les diferents escoles participants, sense les quals no hauria estat possible. Moltes gràcies a tot l’alumnat i docents! Salut i natura!

A nivell de temporització, el projecte s'ha dut a terme al llarg del primer trimestre. S'han realitzat visionats de vídeos relacionats i s'ha pres consciència de que cal cuidar el medi on vivim i ens relacionem entre tots. El pas de l'equip educatiu del CdA, l'acompanyament i implicació de les docents del centre, va despertar la inquietud sobre diferents aspectes, entre ells l'interès cap al cicle de l'aigua i vers les plantes de potabilització i depuració.

Els nens i nenes han volgut deixar recollit el que han dut a terme en la següent PRESENTACIÓ, que han elaborat conjuntament (CLICA AQUÍ):

Es van atrevir fins i tot a fer una DEPURADORA CASOLANA, i ens han volgut explicar-ho a través d'un vídeo com ha estat aquesta experiència, el vols veure? CLICA AQUÍ.

Finalment, van crear un magnífic CONTE COOPERATIU “El viatge de la gota Zoe” (CLICA AQUÍ) pensat i escrit entre tots i totes. Després van crear el conte en format digital, gràcies al programa “Book Creator”, on cada alumne va dissenyar una pàgina i va gravar la seva veu amb el contingut del conte. Aquest conte, ha estat utilitzat per tal de commemorar el Dia mundial del medi ambient amb l'alumnat de Cicle Inicial de l'escola veïna de Flix i, d'on en van nèixer un seguit d'experiments per a duu a terme amb l'alumnat sobre el malbaratament de l'aigua d'ús domèstic. Tanmateix, es va crear un mural final en resum de tot el què han après de l'aigua.

A continuació  compartim algunes imatges de moments del projecte. De part de l'equip educatiu del CdA de Flix, MOLTES GRÀCIES a tots i totes per la gran feina!

Pendent d'enviament.

Realitzat el curs anterior. Va ser l'escola amb la qual es va realitzar la prova pilot. Si voleu reviure aquell moment, CLIQUEU AQUÍ

Pendent d'enviament.