Les sensacions tèrmiques dels futurs meteoròlegs del Miquel Martí i Pol

Les classes “Cleopatra VII” i “Rosalind Franklin“, alumnat de 5è curs de lEscola Miquel Martí i Pol de Sant Feliu de Llobregat, han vingut al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi avui dijous 9 de febrer de 2023 per realitzar l’activitat de meteorologia.

Han començat amb una introducció sobre alguns dels principals instruments meteorològics i les seves unitats de mesura. I és que una de les activitats consistia en completar una gimcana on havien de trobar 8 aparells meteorològics (quatre tipus de termòmetres, higròmetre, penell, pluviòmetre i anemòmetre), anotar el valor en la unitat corresponent  i completar una fitxa per tal d’aprendre com funcionava cada aparell. Per això, prèviament s’han repartit en diversos grups de treball i quan han arribat a la pista han descobert que els hi esperava el “taller de sensacions”, una activitat sorpresa on han fet servir el seu propi cos per esbrinar la temperatura de l’aire, de l’aigua i del terra basant-se únicament en la percepció dels seus termoreceptors!

També han pres nota de les dades reals dels diferents sensors instal·lats a la caseta meteorològica del Camp d’Aprenentatge.

Han acabat el matí fent de meteoròlegs professionals preparant una predicció dels temps pel dia següent a partir del mapa de símbols del Servei Meteorològic de Catalunya. Primer han dissenyat un guió, s’han repartit les tasques de presentadors, director, càmera, focus i apuntador i les han enregistrat en vídeo simulant ser el Tomàs Molina.

Han completat una feina magnífica i han demostrat un gran interès! Felicitats futurs meteoròlegs i meteoròlogues!

1. ESCOLA MIQUEL MARTÍ I POL

MOLTES GRÀCIES PER L’ARTICLE PUBLICAT. EL TÍTOL ENS AGRADA MOLT.
    HEM GAUDIT MOLT D’AQUESTA SORTIDA.
    CLASSE ROSALIND FRANKLIN.
    5È A