Gaudint de la màgia de Gaudí

Decidir passar un divendres passejant per la Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló és una bona manera d’entendre què va succeir durant els segles XIX i XX durant la industrialització de Catalunya de la mà del moviment artístic del Modernisme. Per això, el professorat i l’alumnat de 4t d’ESO B, D i E de l’Institut Francesc Macià de Cornellà de Llobregat han decidit dur a terme aquesta activitat tal dia com avui, 10 de febrer de 2023.

Després d’una breu introducció, repartits en grups de treball i amb l’ajuda d’un plànol i un quadern de treball, els alumnes de han realitzat una gimcana de descoberta on havien de completar un àlbum d’adhesius fent un recorregut per tal de conèixer com era la vida a la colònia 100 anys enrere.

A la zona industrial han esbrinat com funcionava tot el procés de fabricació tèxtil. Inclús han mesurat l’alçada de la formidable xemeneia que destaca per sobre de tots els edificis. A la zona residencial han observat diferents construccions amb notables elements modernistes com l’escola, Ca l’Espinal o Ca l’Ordal entre d’altres.

Finalment han fet una visita exclusiva a la cripta i al centre d’interpretació, on han conegut la tècnica de construcció basada en l’arc catenari, veure els diferents materials i admirar la rica simbologia que Antoni Gaudí va fer servir per construir i decorar tant de l’exterior com de l’interior de l’església o visionar un audiovisual que recrea la vida d’una noia de 10 anys que habitava antigament a la colònia: la Laia.

Han gaudit força descobrint els secrets de la Colònia Güell!