Bufen vents de Tramuntana, Mestral i Ponent al CdA Can Santoi

Els alumnes de 3r de les classes Tramuntana, Mestral i Ponent de l’Escola Garbí-Pere Vergés  d’Esplugues de Llobregat han vingut fins a Can Santoi per aprendre sobre meteorologia els dies 28, 29 i 30 d’octubre.

Per començar tots els alumnes han compartit tota la informació que sabien en relació a la meteorologia i els instruments que es fan servir i han demostrat tenir uns grans coneixements previs. Després s’han dividit en dos grups i han començat amb les activitats.

Un dels grups s’ha repartit en tres equips de treball i han començat realitzant una gimcana per conèixer com funcionaven diversos aparells meteorològics (termòmetre d’aire, sòl i aigua; pluviòmetre; anemòmetre i penell). En acabar la gimcana els hi ha tocat a ells mateixos fer de termòmetre humà per tal d’esbrinar la temperatura de l’aire, l’aigua i del sòl, utilitzant els seu propi cos.

Finalment, s’han apropat a la caseta meteorològica per conèixer altres instruments i prendre dades més exactes.

Mentre un grup realitzava aquestes activitats, el segon grup ha començat fent de meteoròlegs i meteoròlogues. A partir de les dades del Servei Meteorològic de Catalunya han preparat la predicció del temps del dia següent. Un cop feta  la predicció, s’han repartit els papers de presentadors, director i càmera per a gravar les seves pròpies prediccions tal com es fa a les notícies del temps.

S’han divertit molt. Bona feina!

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *